Παρασκευή, 7 Φεβρουαρίου 2020

Ανακοίνωση για την καταψήφιση του Επικοινωνιακού Σχεδίου



Προς αποκατάσταση της αλήθειας, επειδή γράφτηκαν και ακούστηκαν πολλές ανακρίβειες σχετικά με το Επικοινωνιακό Σχέδιο του Δήμου Ηρακλείου για το 2020, διευκρινίζεται ότι:


- Το ποσό που προέβλεπε το Σχέδιο ότι θα δοθεί στα ΜΜΕ από ίδιους πόρους για επικοινωνιακές - ενημερωτικές καμπάνιες του Δήμου είναι περίπου 135.000 ευρώ.

Συγκεκριμένα, το σχέδιο περιλαμβάνει:
3 καμπάνιες ενημέρωσης – ευαισθητοποίησης πολιτών που αφορούν σε:
- Βιώσιμη Κινητικότητα
- Ψηφιακή Πολιτική
- Προστασία Αδέσποτων & Δεσποζόμενων Ζώων

Επιπλέον, στο σχέδιο περιλαμβάνονται και δύο καμπάνιες προβολής των δράσεων του Δήμου που αφορούν στον τομέα του Τουρισμού & Πολιτισμού:

- Επικοινωνιακό Σχέδιο Τουριστικής Προβολής, που περιλαμβάνει όλες τις δράσεις του τμήματος τουρισμού, όπως την διοργάνωση του Φεστιβάλ Γαστρονομίας, το ετήσιο βίντεο προώθησης -προβολής του Δήμου, κλπ
- Επικοινωνιακό Σχέδιο Ενημέρωσης Πολιτών για Δράσεις Πολιτισμού, που περιλαμβάνει όλες τις δράσεις, όπως τα Φεστιβάλ (Τέχνη Καθ’ Οδόν, Φεστιβάλ 5+1 Πολιτισμοί), τις διοργανώσεις των εκθέσεων του Δημου, κ.ο.κ


Για αυτές τις καμπάνιες, το συνολικό ποσό για την προώθηση-προβολή στα ΜΜΕ (τηλεόραση , ραδιόφωνο, εφημερίδες, digital μέσα και τουριστικές καταχωρήσεις) ανέρχεται, όπως αναφέραμε, σε περίπου 135.000,00€ από ιδίους πόρους του Δ.Η.

Εκτός των παραπάνω, το επικοινωνιακό σχέδιο αφορά και σε όλες τις ‘λοιπές δράσεις’ προβολής, που αφορούν σε εκτυπώσεις΄(πχ φυλλάδια, banner), φωτογραφίσεις, διοργάνωση ημερίδων και άλλων γεγονότων.

Τέλος, το επικοινωνιακό σχέδιο περιλαμβάνει τα συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα στην υλοποίηση των οποίων περιλαμβάνεται εξ΄ορισμού και επικοινωνιακή προβολή.


Συμπερασματικά τα ποσά που γράφτηκαν δεν ανταποκρίνονται, φυσικά, στο κόστος του Επικοινωνιακού Σχεδίου του Δήμου Ηρακλείου, διότι αποτελούν τον συνολικό προϋπολογισμό των δράσεων που αναγράφονται στο Σχέδιο (και υπερψηφίστηκαν και στο Τεχνικό Πρόγραμμα και στον Προϋπολογισμό του Δήμου).
Υπενθυμίζεται ότι το φετινό Επικοινωνιακό Σχέδιο του Δήμου καταρτίστηκε ακριβώς στα πρότυπα του περυσινού, το οποίο παρεμπιπτόντως, είχε υπερψηφίσει η αξιωματική αντιπολίτευση.

Από εκεί και πέρα, η επιλογή των παρατάξεων της Αντιπολιτεύσεως να καταψηφίσουν το Επικοινωνιακό Σχέδιο του Δήμου Ηρακλείου για το 2020, παραμένει αναιτιολόγητη αλλά με μεγάλες συνέπειες.
Επί της ουσίας ακυρώνει πλήρως την τουριστική πολιτική του Δήμου Ηρακλείου, σε μια περίοδο όπου το Ηράκλειο τείνει να καθιερωθεί ως ισχυρό τουριστικό brand διεθνώς.
Αξίζει να σημειωθεί ότι την περασμένη Τρίτη 4 Φεβρουαρίου συνεδρίασε με την νέα της σύνθεση η Επιτροπή Τουρισμού και Επιχειρηματικότητας του Δήμου Ηρακλείου και όλοι οι φορείς του Τουρισμού εξήραν την προσπάθεια της Δημοτικής Αρχής να καταρτίσει ένα ολοκληρωμένο στρατηγικό τουριστικό σχέδιο.
Ένα σχέδιο που πλέον, μετά την καταψήφιση του επικοινωνιακού, ουσιαστικά δεν μπορεί να υλοποιηθεί.
Η ίδια καταψήφιση θέτει σε αμφιβολία μια σειρά άκρως επιτυχημένων πολιτιστικών δράσεων (Φεστιβάλ «Τέχνη Καθ’ οδόν» και «Κρήτη, μια ιστορία 5+1 Πολιτισμοί», Έκθεση «Απηχήσεις της Αρχαιότητας στο έργο του Δομήνικου Θεοτόκοπουλου κ.ά) ενώ δημιουργεί σοβαρά προβλήματα, σε βαθμό ματαίωσης, σε μια σειρά από συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα, όπως π.χ. το «A2U FOOD», το «Eco Roots» κ.ά.

Ματαιώνει επίσης τις δράσεις που στόχευαν στην ανάδειξη της πόλης σε γαστρονομικό προορισμό, καθώς και ενημερωτικές επικοινωνιακές καμπάνιες για θέματα όπως η Ευαισθητοποίηση και η Προστασία των Αδεσπότων.
Και οδήγησε στην παραίτηση από την θέση Εντεταλμένου Συμβούλου Τουρισμού τον κ. Χρήστο Κώνστα, του οποίου η ολιγόμηνη θητεία στο εν λόγω πόστο υπήρξε ιδιαίτερα παραγωγική.
Όλα τα παραπάνω, χωρίς να υπάρξει η παραμικρή πολιτική επιχειρηματολογία για την καταψήφιση του Σχεδίου.
Είναι πραγματικά απορίας άξιον και περιμένουμε με ειλικρινή περιέργεια να ενημερωθούμε για το σκεπτικό με το οποίο οι παρατάξεις που ευαγγελίζονται την ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος, θέτουν τόσο σοβαρά εμπόδια στην πρόοδο της πόλης, χωρίς καν να μπουν στον κόπο να αιτιολογήσουν πολιτικά την επιλογή τους.
Ας μας απαντήσουν λοιπόν και κυρίως ας απαντήσουν στους επαγγελματίες του τουρισμού και σε όλους τους δημότες :
- Θέλουν ο Δήμος Ηρακλείου να ασκεί τουριστική πολιτική;
- Ενδιαφέρονται για την εικόνα της πόλης διεθνώς;
- Ενδιαφέρονται για την συνέχιση και την προβολή των φεστιβάλ του Δήμου;
- Τους απασχολεί το γεγονός ότι το Τμήμα Τουρισμού μένει ουσιαστικά άνευ αντικειμένου;
- Θέλουν τον Δήμο Ηρακλείου να συμμετέχει σε σημαντικά συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα;
- Ή μήπως πιστεύουν ότι όλα αυτά είναι ασήμαντα, μπροστά σε μια εισήγηση που δεν ήταν, όπως ισχυρίζονται, τόσο ξεκάθαρη όσο θα την ήθελαν;
- Κι αν ισχύει το τελευταίο, γιατί δεν ζήτησαν απλώς να αποσυρθεί, όπως έχει γίνει πολλές φορές στο παρελθόν και να επανέλθει σε επόμενο Δ.Σ.;
Η Δημοτική Αρχή εξακολουθεί να θεωρεί ότι ουδείς στο Δημοτικό Συμβούλιο επιθυμεί να βλάψει το Ηράκλειο και τους δημότες του. Τούτο, δυστυχώς, δεν επιβεβαιώθηκε με την απόφαση των παρατάξεων της Αντιπολίτευσης που καταψήφισαν το Επικοινωνιακό Σχέδιο του Δήμου.
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ Η υπηρεσία RevitUp ταξιδεύει - Στον Όμιλο Hines 3 ξενοδοχεία - Πρωταθλητής της TUI το Anemos Luxury Η υπηρεσία RevitUp ταξιδεύει στη συνάντηση της Ένωσης Ξενοδοχείων Χαλκιδικής Στον αμερικανικό Όμιλο Hines 3 ξενοδοχεία της Κρήτης Πρωταθλητής της TUI το Anemos Luxury Grand Resort

ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΑΡΘΡΩΝ