ΑΠΟ ΤΟ 3ο ΛΥΚΕΙΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΣΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΚΑΙ ΙΔΡΥΤΗΣ ΠΟΛΥΒΡΑΒΕΥΜΕΝΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ - Κρήτη πόλεις και χωριά

Κρήτη πόλεις και χωριά

Η ΚΡΗΤΗ ΣΤΟ INTEΡNET

Επικοινωνήστε μαζί μας - kritipolis@hotmail.com
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Σάββατο, 15 Νοεμβρίου 2014

ΑΠΟ ΤΟ 3ο ΛΥΚΕΙΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΣΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΚΑΙ ΙΔΡΥΤΗΣ ΠΟΛΥΒΡΑΒΕΥΜΕΝΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ

O Γιώργος Νικολετάκης, γιος του γνωστού γιατρού του Βενιζελείου, Ν. Νικολετάκη, είναι ο ιδρυτής της πιο πολυβραβευμένης ίσως start up επιχείρησης της Ελλάδας, της 100mentors.com, και το βιογραφικό του είναι το ίδιο εντυπωσιακό: Με την δεκαμελή ομάδα του έχει κερδίσει το London Business School Founder Award και το Deloitte Institute of Innovation and Entrepreneurship Prize, στο Λονδίνο, ενώ είναι επίσης ο ιδρυτής του National Hellenic Student Association -του μεγαλύτερου Ελληνικού ακαδημαϊκού οργανισμού της Αμερικής.



 Yπότροφος του Fulbright Foundation, του ΙΚΥ και άλλων δέκα (!) ιδρυμάτων και οργανισμών, ο Γιώργος Νικολετάκης σπούδασε στο Columbia University και OSU αφού πρώτα αποφοίτησε από την ΑΣΟΕΕ, και το 3ο Λύκειο Ηρακλείου Κρήτης.
 Έχει εργαστεί ερευνητικά και διοικητικά στο Πανεπιστήμιο Columbia, στις Εξαγορές & Συγχωνεύσεις (Μ&Αs) για ενεργειακές μελέτες στις ΗΠΑ, Ισπανία, Μεγάλη Βρετανία, καθώς και σε θέσεις Finance και Logistics σε ΗΠΑ, Ελλάδα και Κίνα.
Ο ίδιος, με αφορμή την ομιλία του στο TEDxUniversityofMacedonia, φετινό θέμα του οποίου είναι οι "Ιθάκες", μίλησε στο Lifo.gr
"Όταν τελειώνουμε το σχολείο ή το πανεπιστήμιο καλούμαστε να πάρουμε τις πιο κρίσιμες αποφάσεις της ζωής μας. Την ίδια στιγμή, στα 18 ή στα 22-25 έχουμε τη λιγότερη πληροφόρηση και εμπειρία. Υπάρχει μια προφανής αναντιστοιχία μεταξύ του υψηλού επιπέδου κρισιμότητας της απόφασης και του χαμηλού επιπέδου ενημέρωσης και εμπειρίας."
-Γιώργο, τι ακριβώς είναι η 100mentors;
 Οι 100mentors είναι μία διαδικτυακή πλατφόρμα που απαντά στο ερώτημα: "Τί θέλω να είμαι σε πέντε χρόνια από τώρα, αλλά και πώς θα το καταφέρω". Όλοι οι εγγραφόμενοι στην πλατφόρμα κατευθύνονται να μιλήσουν (μέσω live βίντεο) με μέντορες από τα πανεπιστήμια και τις εταιρίες/οργανισμούς που τους ενδιαφέρουν. Εμείς φροντίζουμε οι μέντορες αυτοί να έχουν το ίδιο background με τον κάθε χρήστη τη στιγμή που αυτός κάνει το επόμενο ακαδημαϊκό ή επαγγελματικό του βήμα. Η λογική είναι απλή: Σε συνδέουμε με αυτούς που έχουν κάνει πριν από σένα, και επιτυχώς, αυτό που πας να κάνεις. Με αυτούς που ήδη ζουν και εργάζονται μέσα στις εταιρίες και τα πανεπιστήμια που αποτελούν τους στόχους σου. Πριν βγει το προϊόν "στον αέρα" φροντίσαμε να το τεσταρουμε πολλαπλά και να αναζητήσουμε κατάλληλους συνεργάτες μέσα από διαγωνισμούς. Τελικά κερδίσαμε βραβεία όπου κι αν συμμετείχαμε: LBS Founder Award, Deloitte Institute of Innovation and Entrepreneurship Award, StartUp Live Weekend 1st Overall Prize, StartUp Weekend 1st Overall Prize, Βραβείο Διαγωνισμού i-Bank Καινοτομία της Εθνικής Τράπεζας. Τώρα πια οι πιο αξιόπιστοι "διαγωνισμοί» για εμάς είναι οι αξιολογήσεις των χρηστών μας!   Όλοι οι εγγραφόμενοι στην πλατφόρμα έρχονται σε live επικοινωνία με μέντορες από τα πανεπιστήμια και τις εταιρίες/οργανισμούς που τους ενδιαφέρουν. Εμείς φροντίζουμε οι μέντορες να έχουν το ίδιο background με τον κάθε χρήστη. Σε συνδέουμε με αυτούς που έχουν κάνει πριν από σένα, και επιτυχώς, αυτό που πας να κάνεις.    

-Θα μπορούσες να μας εξηγήσεις με απλά λόγια πώς λειτουργεί η πλατφόρμα αυτή;
Είναι πολύ απλό: 1) Mπαίνεις στο 100mentors και εγγράφεσαι ως mentee (υποψήφιος), 2) Συμπληρώνεις τις ερωτήσεις (δεν παίρνει παραπάνω από ένα λεπτό), 3) Σε συνδέουμε live με τους μέντορες που μας υπέδειξαν οι απαντήσεις σου. Χωρίς αντίτιμο για τις πρώτες συνεδρίες, κατά τις οποίες δοκιμάζεις τους μέντορες πριν τους "κλείσεις". Οι χρήστες έχουν απόλυτο έλεγχο των επιλογών τους, και για πρώτη φορά δεν τους προσφέρεται απλά μια υπηρεσία που τους υπόσχεται επιτυχία. Έχουν τη δυνατότητα να διαμορφώσουν πλήρως και χωρίς αρχικό κόστος όλο το πλάνο για να φτάσουν στο στόχο τους.
 Τι συμβαίνει μετά τις πρώτες δωρεάν συνεδρίες με τους μέντορες; Πώς ορίζονται οι τιμές και ποιος ο δικός σας ρόλος σε όλο αυτό;
Οι υποψήφιοι μιλούν με τους μέντορες που προσφέρουν το χρόνο τους για συγκεκριμένη agenda ερωτήσεων ή για ολοκληρωμένη βοήθεια, και συμφωνούν μεταξύ τους. Το αντίτιμο καθορίζεται από τους μέντορες και από τη συνεννόηση με τους υποψήφιους για μεγαλύτερα πακέτα (interview preparation, essay/CV review, συνδυασμός). Αλλά όλο αυτό γίνεται αφού έχουμε εξασφαλίσει ότι ο υποψήφιος έχει πλήρη εικόνα του τί αγοράζει. Μέχρι τότε όλα γίνονται δωρεάν. Εμείς είμαστε εδώ για να διευκολύνουμε τον εντοπισμό του κατάλληλου μέντορα και να πραγματοποιήσουμε τη σύνδεση. Πιστεύουμε στο sharing economy και προσφέρουμε την πλατφόρμα και το όραμα..  
-Πώς προέκυψε εξ' αρχής η ιδέα για αυτή την εφαρμογή; Ποιο κενό έρχεται να καλύψει;

Όταν τελειώνουμε το σχολείο ή το πανεπιστήμιο καλούμαστε να πάρουμε τις πιο κρίσιμες αποφάσεις της ζωής μας σχετικά με το επόμενο στάδιο στην ακαδημαϊκή ή επαγγελματική μας καριέρα. Την ίδια στιγμή, στα 18 ή στα 22-25 έχουμε τη λιγότερη πληροφόρηση και εμπειρία. Υπάρχει μια προφανής αναντιστοιχία μεταξύ του υψηλού επιπέδου κρισιμότητας της απόφασης και του χαμηλού επιπέδου ενημέρωσης και εμπειρίας. Αυτή την αναντιστοιχία λύνουμε προσφέροντας εκατοντάδες ανθρώπους-πρότυπα από διαφορετικούς επαγγελματικούς χώρους στους χρήστες μας.  
-Τι συνέβαινε μέχρι τώρα; Ποιες ήταν οι εναλλακτικές ενός υποψηφίου αν ήθελε να το ψάξει παραπάνω;
Μέχρι τώρα υπήρχαν εταιρίες με επαγγελματίες συμβούλους που τα έκαναν όλα. Ο ίδιος άνθρωπος βοηθούσε για αιτήσεις για ιατρική, αλλά και για οικονομικά, για πολυτεχνικές σπουδές, αλλά και για αιτήσεις για δουλειά.. Το "one size fits all" των ειδικών, των φροντιστηρίων, και των websites που υπόσχονται επιτυχία προσφέροντας υπηρεσίες επί παντός επιστητού έχει ξεπεραστεί από την ιστορία. Δεν υπάρχουν ειδικοί πανεπιστήμονες που έχουν λύση για όλα. Αυτή είναι συνταγή για τη μετριότητα. Πλέον τα καλύτερα πανεπιστήμια και οργανισμοί/εταιρίες του κόσμου απαιτούν υποψηφίους που κατεξοχήν έχουν κάνει στοχευμένη έρευνα και προετοιμασία με ανθρώπους-υποδείγματα (role-models) μέσα από τους ίδιους τους οργανισμούς.   
 Ποια είναι, σύμφωνα με την εμπειρία σου, τα δυσκολότερα τα πιο tricky σημεία της διαδικασίας επιλογής ενός πανεπιστημίου;
Το δυσκολότερο σημείο είναι η επιλογή και η συνειδητοποίηση των στόχων σου. Η ιεράρχηση των προτεραιοτήτων σύμφωνα με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και τις ανάγκες που έχει ο καθένας. Το δύσκολο δεν είναι να προετοιμαστείς για ένα μεγάλο στόχο όπως π.χ η εισαγωγή ένα από τα Top 20 καλύτερα πανεπιστήμια του κόσμου (Harvard, Columbia) ή η εργασία σε εταιρίες όπως η Google, η McKinsey, ή οι πιο δημοφιλείς startups του Λονδίνου, της Νέας Υόρκης, ακόμα και της Αθήνας. Tο δύσκολο είναι να βρεις τί θέλεις να κάνεις, και τον άνθρωπο με τον οποίο θα το κάνεις. Τον άνθρωπο ο οποίος θα γνωρίζει σχετικά με την προσωπική σου ανάγκη καλύτερα από οποιονδήποτε άλλο, αφού θα έχει περάσει κι αυτός/ή ακριβώς τα ίδια παλαιότερα.

-Με ποια κριτήρια γίνεται κάποιος μέντορας στην πλατφόρμα σας;
Λαμβάνουμε καθημερινά αιτήσεις από υποψήφιους μέντορες. Σήμερα έχουμε κάπου στις 300 pending αιτήσεις. Αυτό γίνεται επειδή ο κάθε μέντορας περνάει 1) από screening 2) από short interview 3) μoιραζόμαστε μαζί του training υλικό και 4) διεξάγουμε μια σύντομη συνεδρία πριν τα πρώτα του matchings. Η αξία των 100mentors είναι οι μέντορες. Διαλέγουμε τους καλύτερους πρεσβευτές των οργανισμών και των πανεπιστημίων τα οποία θέλουμε να εκπροσωπούνται.
-Προσφέρετε υπηρεσίες που έχουν να κάνουν και με ελληνικά πανεπιστήμια;
Έχουμε ήδη πολλούς υποψήφιους που αναζητούν προγράμματα στην Ελλάδα, και πάρα πολλούς με τους οποίους δουλεύουμε συστηματικά για matching και προετοιμασία για θέσεις εργασίας στην χώρα μας. Πρόσφατα ξεκινήσαμε και συνεργασίες με ελληνικές εταιρίες -πέρα από τα πανεπιστήμια- με τις οποίες δουλεύουμε μαζί για τον εντοπισμό των κατάλληλων μεντόρων που εκπροσωπούν τα career paths που αυτές προσφέρουν. Έτσι, δημιουργούμε κοινότητες ελληνικών εταιριών μέσα στις οποίες μπορεί κανείς να βρει μέντορες από όλα τα πεδία δράσης της κάθε εταιρίας, στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό.  
 Ποια είναι τα επόμενα σχέδιά σας, η εξέλιξη της 100mentors.com;
Στόχος μας είναι να επικεντρωθούμε σε συγκεκριμένες κατηγορίες επαγγελμάτων και σπουδών στις οποίες βλέπουμε εντυπωσιακή πρόοδο στην πλατφόρμα μας. Αυτές είναι πρώτα η τεχνολογία (μέντορες από Google, Fb, LinkedIn από τα καλύτερα πανεπιστήμια παγκοσμίως), και έπειτα ο κλάδος business, και τα χρηματοοικονομικά. Ακολουθούν η Αρχιτεκτονική, οι Τέχνες και οι Επιστήμες Υγειάς. Οι ΗΠΑ είναι η αγορά που μεγαλώνει περισσότερο για εμάς και επικεντρωνόμαστε γεωγραφικά σε συγκεκριμένες πολιτείες με παράδοση στο mentoring. Αναμένουμε στις αρχές του νέου χρόνου να έχουμε πάνω από χίλιους μέντορες και ένα πολύ μεγάλο αριθμό εταιριών και πανεπιστημίων. Ήδη καλύπτουμε πάνω από πεντακόσια διαφορετικά ακαδημαϊκά προγράμματα -κυρίως στην Αμερική και στην Ευρώπη- καθώς και εκατοντάδες εταιρίες. Μόλις εξασφαλίσαμε και μια χρηματοδότηση που μας κάνει να επιταχύνουμε αυτούς τους στόχους.
-Μίλησε μας για την σημερινή σου ομιλία σου στο TEDx. Τι θα ακούσουμε;
Η ομιλία μου θα αφορά στο μη κερδοσκοπικό project μας με τα σχολεία. Για την παιδεία μας που πρέπει να γίνει ερωτική, προκλητική. Ο τίτλος είναι "Σκότωσε τον καλύτερό σου φίλο...", τα στερεοτυπημένα πρότυπά σου δηλαδή. Η παιδεία μας πρέπει να μπαίνει στο χώρο ενδιαφέροντος των παιδιών και να τα συγκλονίζει. Τότε γινόμαστε ανοικτοί και διαθέσιμοι στο "άλλο", στο άγνωστο. Αυτό προσπαθούμε να εμψυχώσουμε και στην 100mentors. Aυτός είναι και ο βασικός όρος της διδακτικής διαδικασίας. Όπως στον Έρωτα.
Τέλος, Γιώργο, εσύ τι και πού θέλεις να είσαι σε πέντε χρόνια από τώρα;
Μας γεμίζει πολύ αυτό που κάνουμε τώρα. Θέλω να συνεχίσω να είμαι στην Αθήνα με την ομάδα, να δουλεύουμε με πολλαπλάσια σχολεία και οργανισμούς, συνδέοντας ανθρώπους και εμπειρίες/αντιλήψεις. Έχοντας δημιουργήσει ένα ακόμα πιο άρτιο προϊόν που είναι εύκολο στη χρήση ακόμα και για αυτόν που θα το χρησιμοποιήσει από το πιο απομακρυσμένο νησί της Ελλάδας, αλλά και από το πιο απομακρυσμένο χωριό στη Λατινική Αμερική.




www.lifo.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Post Top Ad

.............