Παρασκευή, 1 Μαρτίου 2019

Πραγματοποιήθηκε σήμερα, Παρασκευή 1 Μαρτίου η συνέντευξη Τύπου για το 1ο Επιστημονικό Συνέδριο «Ηράκλειο … Η Πόλη που Μαθαίνει

Πραγματοποιήθηκε σήμερα, Παρασκευή 1 Μαρτίου η συνέντευξη Τύπου για το 1ο Επιστημονικό Συνέδριο «Ηράκλειο … Η Πόλη που Μαθαίνει, Συνέργειες για την προώθηση της Διά Βίου Μάθησης» που θα διεξαχθεί το Σαββατοκύριακο 2-3 Μαρτίου στο Πολιτιστικό Συνεδριακό Κέντρο Ηρακλείου. Για το θέμα μίλησαν ο Αντιδήμαρχος Παιδείας κ. Γιώργος Βλαχάκης, η πρόεδρος της Ελληνικής Εθνικής Επιτροπής για την UNESCO κ. Μαρία Αικατερίνη Παπαχριστοπούλου – Τζιτζικώστα, η Αντιδήμαρχος Πολιτισμού κ. Αριστέα Πλεύρη και ο Κωνσταντίνος Παγκράτης, Σύμβουλος και Εκπρόσωπος του Διευθυντή του Ινστιτούτου Δια Βίου Μάθησης της UNESCO στο Αμβούργο. Η συνέντευξη δόθηκε στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου, στη Λότζια.


Η δήλωση του Αντιδήμαρχου Παιδείας
Ο Αντιδήμαρχος Παιδείας κ. Γιώργος Βλαχάκης στην τοποθέτησή του αναφορικά με το 1ο Επιστημονικό Συνέδριο «Ηράκλειο…η πόλη που Μαθαίνει- Συνέργειες για την προώθηση της Δια Βίου Μάθησης», επεσήμανε ότι : «Η πόλη συνομιλεί, δικτυώνεται, συνδιαλέγεται και συνεκπαιδεύεται με άλλες “πόλεις που μαθαίνουν”, αναδεικνύει τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα σε εθνικό, ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο, ανταλλάσσει
ουσιαστικές και καινοτόμες εκπαιδευτικές πρακτικές, στηρίζει και προωθεί σημαντικές συνεργασίες.
Ως πολίτες, βρισκόμαστε σε μια συνεχή προσπάθεια αναζήτησης των πραγματικών εκπαιδευτικών αναγκών μάθησης της τοπικής κοινωνίας. Για την επιτυχή ανοικοδόμηση μιας “πόλης που μαθαίνει”, ο δρόμος είναι μακρύς και καθόλου εύκολος. Χρειάζεται η από κοινού προσπάθεια, αν θέλουμε να καταστήσουμε το Ηράκλειο πόλη “ευρωπαϊκή”, μια πόλη που καθένας θα φέρει την ευθύνη που του αναλογεί, μια πόλη στην οποία θα επικρατεί ο αλληλοσεβασμός, η αλληλεγγύη, το ομαδικό πνεύμα και η συνεργασία.

Με την ευκαιρία αυτή σχεδιάσαμε και υλοποιούμε, το Σάββατο 2 και την Κυριακή 3 Μαρτίου στο Πολιτιστικό Συνεδριακό Κέντρο Ηρακλείου, το 1ο Επιστημονικό Συνέδριο για τη Δια Βίου Μάθηση. Σκοποί του Συνεδρίου είναι α) η διαμόρφωση μαθησιακής κουλτούρας συνεργασίας β) η διασύνδεση των φορέων μάθησης γ)η κοινή διαμόρφωση ενιαίου περιεχομένου στόχων και στρατηγικής τα οποία θα είναι ορατά από τους πολίτες δ) η ανάδειξη πρωτοβουλιών πολιτών, μέσα από τις δράσεις μάθησης, τη συσπείρωση και την υποστήριξή τους από τους φορείς μάθησης ε) η δημιουργία ενός διαρκούς φόρουμ πολιτών μέσα από τις μαθησιακές ομάδες, οι οποίες θα οδηγούν στη νέα γνώση, θα παρέχουν ικανότητες και θα διαμορφώνουν τις στάσεις που θα βελτιώσουν το επίπεδο ζωής της πόλης».
Η δήλωση της προέδρου της Ελληνικής Εθνικής Επιτροπής για την UNESCO
Η πρόεδρος της Ελληνικής Εθνικής Επιτροπής για την UNESCO κ. Μαρία Αικατερίνη Παπαχριστοπούλου – Τζιτζικώστα στην τοποθέτηση της επεσήμανε μεταξύ άλλων ότι : «Μέσω της ένταξης στο Παγκόσμιο Δίκτυο Πόλεων Μάθησης της UNESCO, οι πόλεις – μέλη, που διασυνδέονται με το διεθνή οργανισμό των Ηνωμένων Εθνών, μπορούν να επωφεληθούν από τη δικτύωση με άλλες πόλεις, πανεπιστήμια, ιδρύματα και φορείς, να ανταλλάξουν τεχνογνωσία και βέλτιστες πρακτικές. Επιπλέον, οι Δήμοι μπορούν μέσω του Δικτύου να ενισχύσουν τις τοπικές τους βιομηχανίες, 

αναζωογονώντας την αγορά εργασίας, τονώνοντας τον τουρισμό και την ανάπτυξη. Ο Δήμος Ηρακλείου υπέβαλε υποψηφιότητα πέρυσι για το Βραβείο Πόλεων Μάθησης, που θέσπισε η UNESCO. Κατόπιν αξιολόγησης της αίτησης από την Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την UNESCO και αποστολής της στο Διεθνή Οργανισμό, το Ινστιτούτο Δια Βίου Μάθησης της UNESCO αποφάσισε τη βράβευση της πόλης του Ηρακλείου για το έτος 2019. Πρόκειται για την 2η Ελληνική πόλη που διακρίνεται με το βραβείο αυτό, καθώς το 2017 η UNESCO είχε τιμήσει την πόλη της Λάρισας. Σύμφωνα με την Κριτική

Επιτροπή οι 10 πόλεις που διακρίθηκαν το 2019, θέτουν ως προτεραιότητά τους: την προώθηση της εκπαίδευσης και της δια βίου μάθησης, παρουσιάζοντας καινοτόμες πρακτικές σε ένα ευρύ φάσμα τομέων, όπως η κοινωνική πρόνοια, η εκπαίδευση, η υγεία, ο πολιτισμός και η αειφορία».
Σύντομο χαιρετισμό απηύθυνε η Αντιδήμαρχος Πολιτισμού κ. Αριστέα Πλεύρη που επεσήμανε ότι : «το Ηράκλειο, μία πόλη με βαρυσήμαντη ιστορία στα βάθη των αιώνων, έχει την σημαντική υποστήριξη της UNESCO, προκειμένου να υλοποιήσει τα σχέδια του…»


Συνάντηση με τον Δήμαρχο Ηρακλείου Β. Λαμπρινό
Μετά το πέρας της συνέντευξης, ο Δήμαρχος Ηρακλείου Βασίλης Λαμπρινός υποδέχτηκε την κ. Τζιτζικώστα στο γραφείο του.
Σχετικώς με το Συνέδριο, ο Δήμαρχος δήλωσε: «Στον Δήμο Ηρακλείου, η “Δια Βίου Μάθηση” αποτελεί ένα χώρο δυναμικό, ενταγμένο στο συνολικό εκπαιδευτικό σύστημα, έναν τομέα ο οποίος συμβάλλει ουσιαστικά στην αντιμετώπιση αλλά και την άμβλυνση των εκπαιδευτικών και των κοινωνικών ανισοτήτων.
Το διήμερο Συνέδριο: “Ηράκλειο… Η πόλη που μαθαίνει”, το οποίο πραγματοποιείται στην πόλη μας, θα συμβάλλει ουσιαστικά: στην προώθηση ευκαιριών μάθησης και εξέλιξης για όλους, στην διασύνδεση των φορέων μάθησης του τόπου μας και στην δημιουργική συνεργασία τους ώστε να διαμορφωθούν ενιαίοι στόχοι και στρατηγικές.
Καλωσορίζω στο Ηράκλειο την κ. Τζιτζικώστα, στο πρόσωπό της θέλω να ευχαριστήσω την Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την UNESCO, η οποία προσφέρει ουσιαστική στήριξη στις δράσεις μας .
Είμαι βέβαιος ότι το Συνέδριο θα στεφθεί με επιτυχία».


Συνδιοργανωτές: Ίδρυμα Τεχνολογίας και Έρευνας Κρήτης, Πανεπιστήμιο Κρήτης, ΤΕΙ Κρήτης, Τεχνικές Σχολές Επιμελητηρίου Ηρακλείου, Ιατρικός Σύλλογος Ηρακλείου, Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου, Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κρήτης, ΚΕΣΑΝ

Στους συμμετέχοντες θα δοθούν βεβαιώσεις παρακολούθησης

Επικοινωνία: educongress@heraklion.gr, Εγγραφές: https://www.heraklion.gr/resilient/educongress



Μήνυμα από την οργανωτική επιτροπή του συνεδρίου

Η πόλη μας, το Ηράκλειο, ως μέλος του Παγκόσμιου Δικτύου της Unesco για τις «Πόλεις που μαθαί- νουν», στοχεύει στην προώθηση ευκαιριών μάθησης και εξέλιξης για όλους.
Η διαμόρφωση μαθησιακής κουλτούρας συνεργασίας στην πόλη του Ηρακλείου, αποτελεί σημαντική προϋπόθεση για την ανάπτυξη όλων εκείνων των δράσεων του δήμου που συμβάλλουν στην βελτίωση του επιπέδου ζωής των πολιτών. Παρόλο που στο δήμο μας καταγράφονται ποικίλες προσπάθειες επι- μόρφωσης και εκπαίδευσης, απαραίτητη είναι η ύπαρξη μιας συντεταγμένης διαδικασίας μόχλευσης για την ανάδειξη, κινητοποίηση και διασύνδεση των μαθησιακών πόρων στην πόλη του Ηρακλείου.
Είναι απαραίτητο να σχεδιάσουμε και να υλοποιήσουμε δράσεις που με όχημα τη δια βίου μάθηση θα οδηγήσουν στην ενίσχυση της ατομικής ενδυνάμωσης, της κοινωνικής συνοχής, της οικονομικής και πολιτιστικής ευημερίας και την αειφόρο ανάπτυξη.
Η μαθησιακή ταυτότητα της πόλης πρέπει να αναδειχθεί.
Στόχος μας η δημιουργία ενός διαρκούς φόρουμ πολιτών μέσα από μαθησιακές ομάδες που θα οδη- γούν στη νέα γνώση, θα παρέχουν ικανότητες και θα διαμορφώσουν τις στάσεις που θα βελτιώσουν το επίπεδο ζωής στην πόλη.
Οι προτεινόμενες δράσεις θα ξεκινήσουν με την υλοποίηση ενός συνεδρίου το οποίο θα έχει ως βασική στόχευση την υλοποίηση τεσσάρων θεματικών αξόνων.
1. Ο πρώτος θεματικός άξονας αφορά στη διασύνδεση των φορέων μάθησης στο Ηράκλειο.
2. Ο δεύτερος θεματικός άξονας αφορά στην συνεργασία των φορέων μάθησης στο Ηράκλειο μέσα από την κοινή διαμόρφωση ενιαίου περιεχομένου, στόχων και στρατηγικής τα οποία θα μπορούν να είναι ορατά από τους πολίτες ως κοινή συνισταμένη των επιμέρους ενεργειών των φορέων.
3. Ο τρίτος θεματικός άξονας αφορά στην κινητοποίηση των φορέων μάθησης στο Ηράκλειο με συγκεκριμένες δράσεις και προτάσεις εφαρμογής.
4. Ο τέταρτος θεματικός άξονας αφορά στην ανάδειξη πρωτοβουλιών πολιτών μέσα από δρά- σεις μάθησης και τη συσπείρωση και υποστήριξή τους από τους φορείς μάθησης της πόλης.

Οργανωτική-Επιστημονική Επιτροπή Συνεδρίου:
Δρ. Γεώργιος Ι. Βλαχάκης, Αντιδήμαρχος Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Καινοτομίας
Δρ. Μιχάλης Καθαράκης, Διευθυντής Τεχνικών Σχολών Επιμελητηρίου Ηρακλείου
Δρ. Αικατερίνη Κική-Παπαδάκη, Κύρια Ερευνήτρια, Επικεφαλής Ομάδας, Εκπαιδευτική Έρευνα και Αξιολόγηση, Ινστιτούτο Υπολογιστικών Μαθηματικών, I.T.E.
Εμμανουήλ Δρακάκης, Αντιπρύτανης, Καθηγητής ΤΕΙ Κρήτης
Μαριάννα Δημητρίου, Προϊσταμένη Τμήματος Παιδείας & Δια Βίου Μάθησης Δήμου Ηρακλείου
Δρ. Στέλλα Μανδαλάκη, Προϊσταμένη Αρχαιολογικού Μουσείου Ηρακλείου
Ειρήνη Στρατάκη, Επιστημονικά Υπεύθυνη ΚΕΣΑΝ
Εμμανουήλ Πατεράκης, Εκπρόσωπος Ιατρικού Συλλόγου
Καλαθάκη Μαρία, Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κρήτης
Καλλιόπη Βελώνια, Επίκουρη Καθηγήτρια του Τμήματος Επιστήμης και Τεχνολογίας Υλικών
Κορίνα Μηλιαράκη, Επιχειρηματίας
Κωνσταντίνος Μοχιανάκης, Διευθυντής Πληροφορικής Δήμου Ηρακλείου
Μαρία Φουντουλάκη, Προϊσταμένη Διεύθυνσης Παιδείας, Πολιτισμού και Νέας Γενιάς Δήμου Ηρα- κλείου

2
Τι είναι η πόλη που μαθαίνει;

Μια Πόλη που μαθαίνει προωθεί τη δια βίου μάθηση για όλους. Η UNESCO ορίζει την πόλη που μα- θαίνει ως εξής:
* κινητοποιεί αποτελεσματικά όλους τους πόρους της κοινωνίας σε όλους τους τομείς για την προώ- θηση της συμμετοχικής μάθησης από τη βασική ως την ανώτερη εκπαίδευση
* αναζωογονεί τη μάθηση στις οικογένειες και τις κοινότητες
* διευκολύνει την εκμάθηση και προωθεί την επιμόρφωση στο χώρο εργασίας.
* επεκτείνει τη χρήση σύγχρονων τεχνολογιών μάθησης
* βελτιώνει την ποιότητα και την αριστεία της μάθησης και
* προωθεί μια κουλτούρα μάθησης καθ ‘όλη τη διάρκεια της ζωής (Δια Βίου Μάθησης).
Με αυτόν τον τρόπο, η πόλη ενισχύει την ατομική ενδυνάμωση, την κοινωνική ένταξη, την οικονομική ανάπτυξη, την πολιτιστική ευημερία και την αειφόρο ανάπτυξη.


Το παγκόσμιο Δίκτυο Πόλεων που Μαθαίνουν (GNLC) της UNESCO


Το Παγκόσμιο Δίκτυο «Πόλεων που μαθαίνουν» της UNESCO είναι ένα διεθνές δίκτυο που φιλοδοξεί να παρέχει έμπνευση, τεχνογνωσία και βέλτιστες πρακτικές στις πόλεις-μέλη του. Οι «Πόλεις που μαθαί- νουν» σε κάθε στάδιο της ανάπτυξής τους δύναται να ωφεληθούν σημαντικά μέσω της ανταλλαγής ιδε- ών με άλλες πόλεις, καθώς ενδεχόμενες λύσεις για ζητήματα που προκύπτουν κατά την πορεία μπορεί να έχουν ήδη εντοπιστεί και εφαρμοστεί σε άλλες πόλεις.
Το GNLC της UNESCO υποστηρίζει και βελτιώνει τις πρακτικές της διά βίου μάθησης σε διάφορες πό- λεις του κόσμου:
* προωθώντας τον διάλογο και την αμοιβαία μάθηση μεταξύ των πόλεων μελών. - σφυρηλατώντας στενούς δεσμούς,
* προωθώντας συνεργασίες,
* παρέχοντας δυνατότητες ανάπτυξης,
* αναπτύσσοντας μηχανισμούς για την ενθάρρυνση και την αναγνώριση της προόδου που συντελείται στη δημιουργία πόλεων που μαθαίνουν. (Πηγές: https://el.wikipedia.org/wiki/Πόλη_που_μαθαίνει http://uil.unesco.org/lifelong-learning/learning-cities )


Πριν από τρία χρόνια ο Δήμος Ηρακλείου, με την συμβολή της Ελληνικής Εθνικής Επιτροπής για την Unesco, έγινε μέλος του Παγκόσμιου Δικτύου της Unesco για τις «Πόλεις που Μαθαίνουν», κινητοποι- ώντας την τοπική κοινωνία να στραφεί προς στην αξιοποίηση των δυνατοτήτων της, στην προώθηση ευκαιριών μάθησης και εξέλιξης των πολιτών – ανεξαρτήτως ηλικίας, οικονομικής καταστάσεως, και τόπου προελεύσεως.
Φέτος, ο Δήμος Ηρακλείου είναι μία από τις 10 Πόλεις του Δικτύου που έλαβαν το Βραβείο «Unesco Learning City Award 2019». Βραβείο που αποτελεί ιδιαίτερη τιμή, ουσιαστική εγκαρδίωση και προτρο- πή για εξακολούθηση των προσπαθειών μας στον χώρο της Δια Βίου Μάθησης.






3

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ


Πρώτη μέρα Σάββατο 2 Μαρτίου 2019

8:30-9:00 Εγγραφές

9:00-11:00:
1ο Στρογγυλό τραπέζι: Ανάδειξη μαθησιακής ταυτότητας της πόλης μέσα από την εκπαίδευση και την κατάρτιση

Συντονιστής: Δρ. Γεώργιος Ι. Βλαχάκης, Αντιδήμαρχος Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Καινοτομίας, Δήμου Ηρακλείου

Συμμετέχοντες:
1. Δρ. Αργυρώ Φιλολία, Σύμβουλος Καθηγήτρια του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου
2. Μαρία Ηλιοπούλου, Αντιδήμαρχος Δήμου Αθηναίων “Για το παιδί”, παιδείας, παιδικής ηλικίας και ΔΒΜ
3. Ευάγγελος Κυριτσάκας, Δημοτικός Σύμβουλος και Μέλος Δ.Σ. Δημοτικής Κοινωφελούς Επιχείρη- σης Δήμου Λαρισαίων, & Υπεύθυνος των ΚΔΑΠ
4. Μαρία - Αικατερίνη Παπαχριστοπούλου - Τζιτζικώστα, Πρόεδρος Ελληνικής Εθνικής Επιτροπής για τη UNESCO
5. Πωλίνα Μπιθαρά, Υπεύθυνη εκπαίδευσης και επιστημών Ελληνικής Εθνικής Επιτροπής για την UNESCO
6. Γεώργιος Τερζάκης, Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Κρήτης
7. Λάμπρος Καμπουράκης, Εντεταλμένος Σύμβουλος Παιδείας Περιφερειακής Ενότητας Ηρακλείου

11:00-12:30
2ο Στρογγυλό τραπέζι: Πολιτιστική κληρονομιά και σύγχρονη καλλιτεχνική δημιουργία ως ανοι- χτός πόρος εκπαίδευσης

Συντονίστρια: Δρ. Στέλλα Μανδαλάκη Προϊσταμένη Αρχαιολογικού Μουσείου Ηρακλείου

Συμμετέχοντες:
1. Νίκος Γιγουρτάκης, Διευθυντής Μουσείου Αγίας Αικατερίνης της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Κρήτης
2. Αριστέα Πλεύρη, Αντιδήμαρχος Πολιτισμού-Εθελοντισμού και Μνημείων Δήμου Ηρακλείου
3. Δρ. Κατερίνα Βορεάδου, Υπεύθυνη Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Κρήτης
4. Βαγγέλης Παπανικολάου, Πρόεδρος του Συλλόγου Ξεναγών Κρήτης και Σαντορίνης
5. Φανή Καμπάνη, Υπεύθυνη Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων, Ιστορικού Μουσείου Κρήτης
6. Αγγελική Ζαχαράτου, Υπεύθυνη Σχολικών Δραστηριοτήτων, Δ/νση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

12:30-12:45 Διάλειμμα για καφέ

12:45-14:15
3ο Στρογγυλό τραπέζι: Ενίσχυση της επιχειρηματικής αντίληψης στην εκπαίδευση Συντονίστρια: Κορίνα Μηλιαράκη, Επιχειρηματίας

4

Συμμετέχοντες:
1. Χαράλαμπος Κατερινόπουλος, Καθηγητής Οργανικής Χημείας, Τμήμα Χημείας, Πανεπιστήμιο Κρήτης
2. Μανούσος Πεδιαδίτης, Επιχειρηματίας, Bioaroma, Αγ.Νικόλαος
3. Χρύσα Μαυρόκωστα, Petassos Travel Agency of Sustainable Tourism
4. Αντώνης Αντωνακάκης, Διαχειριστής Μουσικού Εργαστηρίου Λαβύρινθος,
5. Στέλλα Βασιλάκη, Επιχειρηματίας MESARMI


14:15-14:45 Ελαφρύ Γεύμα

14:45-16:15
4ο Στρογγυλό τραπέζι: Ανάγκες δια βίου μάθησης εργαζομένων

Συντονιστής: Μανώλης Δρακάκης, Καθηγητής, Αντιπρύτανης ΤΕΙ Κρήτης
Συμμετέχοντες:
1. Νικόλαος Παπαδάκης, Καθηγητής Πανεπιστημίου Κρήτης
2. Μάρκος Κουργιαντάκης, Επίκουρος Καθηγητής ΤΕΙ Κρήτης
3. Λουκάς Ζαχείλας, Επικεφαλής του Τομέα Συστημάτων και Ινστιτούτων, Cedefop
4. Μιχάλης Ταρουδάκης, Καθηγητής Πανεπιστήμιου Κρήτης
5. Ευάγγελος Τζουβελέκας, Καθηγητής Πανεπιστήμιου Κρήτης
6. Κωστής Μανασάκης, Επίκουρος Καθηγητής Πανεπιστημίου Κρήτης

16:15-16:30 Διάλειμμα για καφέ

16:30-18:00
5ο Στρογγυλό τραπέζι: Ανάπτυξη διαδικασιών που αναγνωρίζουν και ανταμείβουν τη μη τυπική και άτυπη μάθηση.

Συντονίστρια: Ειρήνη Στρατάκη, Επιστημονικά Υπεύθυνη ΚΕΣΑΝ, Δήμος Ηρακλείου,
Συμμετέχοντες:
1. Μανώλης Αποστολάκης, Εικαστικός Καλλιτέχνης
2. Στέλλα Μαλλιαράκη, Μουσειοπαιδαγωγός
3. Κατερίνα Κούλη, Δρ. Κοινωνιολογίας
4. Σοφία Περακάκη, Κοινωνική Λειτουργός, Στέλεχος Πρόληψης ΚΕΣΑΝ
5. Εύα Μαρία Τσαπάκη, Ψυχίατρος










5
Δεύτερη μέρα Κυριακή 3 Μαρτίου 2019

9:00-9:30 Εγγραφές

9:30-11:00
6ο Στρογγυλό τραπέζι: Επιμορφωτικά προγράμματα για την καθημερινή ζωή της πόλης

Συντονιστής: Κώστας Μοχιανάκης, Διευθυντής Προγραμματισμού, Οργάνωσης & Πληροφορικής Δήμου Ηρακλείου

Συμμετέχοντες:
1. Γεώργιος Πανσεληνάς, Σχολικός Σύμβουλος Πληροφορικής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
2. Εύα Στεφανάτου, Συντονίστρια Εκπαιδευτικός, Εκπρ. Εθελοντών Δήμου Ηρακλείου
3. Αικατερίνη Φραγκάκη, Υπεύθυνη Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων Βικελαίας Δημοτικής Βιβλιοθή- κης Δήμου Ηρακλείου,
4. Χρήστος Τσαγκάρης, Φοιτητής Ιατρικής Σχολής Πανεπιστημίου Κρήτης - Αρχισυντάκτης του Φοι- τητικού Ιατρικού Περιοδικού NovelMeds
5. Μαρία Δρακάκη, Πρόεδρος Συλλόγου Φίλων Μουσείου Σχολικής Ζωής Χανίων
6. Μαρία Παπαδάκη, Υπεύθυνη Εκπαίδευσης, Ανάπτυξης και Διασφάλισης Ποιότητας ΚΔΒΜ Δήμου Ηρακλείου, Επιστημονικός Συνεργάτης ΙΝΕΔΙΒΙΜ

11:00-12:30
7ο Στρογγυλό τραπέζι: Διαμαθησιακή, διαγονεακή, διαγεννεακή και έμφυλη επικοινωνία

Συντονίστρια: Μαρία Καλαθάκη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτο- βάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κρήτης

Συμμετέχοντες:
1. Αραβέλλα Ζαχαρίου, Ανώτερη Λειτουργός Εκπαιδευτικού Προγραμματισμού/ Συντονίστρια Μονά- δας για την Εκπαίδευση το Περιβάλλον και την Αειφόρο Ανάπτυξη, Υπουργείο Παιδείας και Πολι- τισμού της Κύπρου, Πρόεδρος της Επιτροπής για την Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη στην Οικονομική Επιτροπή για την Ευρώπη και τα Ηνωμένα Έθνη (UNECE)
2. Ιωάννης Κατσαρός, Διδάκτορας Διοίκησης της Εκπαίδευσης, Δάσκαλος και τέως Σχολικός Σύμβουλος Αττικής, Επιμορφωτής ΕΚΔΔΑ, Συνεργαζόμενο Μέλος ΔΕΠ ΕΑΠ, Πανεπιστημίου Λευ- κωσίας, ΑΣΠΑΙΤΕ
3. Αγγελική Καψάσκη, Φιλόλογος, Διδάκτωρ Παιδαγωγικής, Συνεργαζόμενο μέλος ΣΕΠ του Ελληνι- κού Ανοικτού Πανεπιστημίου
4. Ελένη Μπούντα, Διδάκτορας Ιστορίας, Δασκάλα και τέως Σχολική Σύμβουλος Αττικής, Επιμορφώ- τρια ΕΚΔΔΑ, Συνεργαζόμενο Μέλος ΔΕΠ Πανεπιστημίου Λευκωσίας
5. Μαρία Παναγιωτάκη, Ψυχολόγος, Κοινωνιολόγος, τέως Υπεύθυνη του Συμβουλευτικού Σταθμού Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου
12:30-12:45 Διάλειμμα για καφέ

12:45-14:15
8ο Στρογγυλό τραπέζι: Κοινωνία, ευάλωτες ομάδες και ενίσχυση της πρόσβασης στην εκπαίδευ- ση
Συντονιστής: Αντώνης Χουρδάκης, Διευθυντής Κέντρου Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης (Κ.Ε.ΔΙ. ΒΙ.Μ.) Πανεπιστημίου Κρήτης
6
Συμμετέχοντες:
1. Ασπασία Χατζηδάκη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Διευθύντρια Εργαστηρίου Διαπολιτισμικών και Μεταναστευτικών Μελετών του ΠΤΔΕ Πανεπιστημίου Κρήτης
2. Ελένη Μαράκη, Προϊσταμένη Κ.Ε.Σ.Υ Ηρακλείου (Κέντρο Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης)
3. Μανόλης Ταμιωλάκης, Υπεύθυνος Εκπαίδευσης ΚΕΘΕΑ Αριάδνη
4. Ελευθερία Βαβούρη, Κοινωνική Λειτουργός ΚΕΣΑΝ
5. Κωνσταντίνος Καρράς, Αναπληρωτής Καθηγητής στο ΠΤΔΕ Πανεπιστημίου Κρήτης

14:15-14:45 Ελαφρύ Γεύμα

14:45-17:45
9ο Στρογγυλό τραπέζι: Καινοτομία, νέες τεχνολογίες και επανανοηματοδότηση της εκπαίδευσης και κατάρτισης

Συντονίστρια: Δρ. Αικατερίνη Κική-Παπαδάκη, Κύρια Ερευνήτρια, Επικεφαλής Ομάδας, Κοινωνικό
-Εκπαιδευτικής Έρευνας και Καινοτομίας, Ινστιτούτο Υπολογιστικών Μαθηματικών, I.T.E.

Συμμετέχοντες:
ΠΡΏΤΗ ΕΝΌΤΗΤΑ: Καινοτομία, νέες τεχνολογίες και επανανοηματοδότηση της εκπαίδευσης και κατάρτισης
Συντονίστρια: Δρ. Αικατερίνη Κική-Παπαδάκη
1. Κώστας Φωτάκης, Αναπληρωτής Υπουργός Έρευνας και Καινοτομίας (tbc)
2. Χρυσή Βιτσιλάκη, Πρύτανης Πανεπιστημίου Αιγαίου
3. Κωνσταντίνος Στεφανίδης, Καθηγητής στο Τμήμα Επιστήμης Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Κρήτης
4. Βασίλης Καρδάσης, Καθηγητής Τμήματος Οικονομικών Επιστημών Πανεπιστημίου Κρήτης, Πρόεδρος Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου
5. Νικόλαος Παπαδάκης, Καθηγητής στο Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης του Πανεπιστημίου Κρήτης
6. Χρήστος Κουτσαμπέλας, Επίκουρος Καθηγητής στο Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου
ΔΕΎΤΕΡΗ ΕΝΌΤΗΤΑ: Νέες Τεχνολογίες στην εκπαίδευση και κατάρτιση
Συντονιστής: Παναγιώτης Αναστασιάδης, Καθηγητής, Διευθυντής Εργαστηρίου Προηγμένων Μαθη- σιακών Τεχνολογιών στη Δια Βίου και Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση του ΠΤΔΕ Πανεπιστημίου Κρήτης
1. Ιωάννης Δεληγιάννης, Επίκουρος Καθηγητής, Ιονίου Πανεπιστημίου
2. Γιάννης Φαρσάρης, Καθηγητής Πληροφορικής σε ενήλικες
3. Γιώργος Ανδρουλάκης, Ειδικός Τεχνικός Επιστήμονας, Ομάδα Κοινωνικό - Εκπαιδευτικής Έρευνας και Καινοτομίας ΙΤΕ

17:45-18:30

Ανακεφαλαίωση και συμπεράσματα

Συντονιστής: Δρ. Μιχάλης Καθαράκης, Διευθυντής Τεχνικών Σχολών Επιμελητηρίου Ηρακλείου

Συμμετέχοντες:
Δρ. Γεώργιος Ι. Βλαχάκης, Μανώλης Δρακάκης, Μαρία Καλαθάκη, Δρ. Αικατερίνη Κική-Παπαδάκη, Δρ. Στέλλα Μανδαλάκη, Κορίνα Μηλιαράκη, Κώσταντίνος Μοχιανάκης, Ειρήνη Στρατάκη, Αντώνης Χουρδάκης.
Παρεμβάσεις: Κ. Φωτάκης, Χ. Βιτσιλάκη, Β. Καρδάσης, Κ. Στεφανίδης,
ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
Έτος 1941 και οι Γερμανοί ανακαλύπτουν τον Λαβύρινθο της Μεσσαράς
Σας παρουσιάζουμε τα μνημεία της κρητικής φύσης
Κάπως έτσι μεγαλώσαμε την δεκαετία του 1970

ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΑΡΘΡΩΝ