Δευτέρα, 8 Οκτωβρίου 2018

Η συλλογική προσπάθεια θεσμικών φορέων σε κεντρικό πολιτικό επίπεδο επίλυσαν το θέμα του προβλήματος του (VOR/DME ) στο Αεροδόμιο Σητείας

Όταν ο Δημοτικός Αερολιμένας Σητείας, δεχόταν την πρώτη του προσγείωση αεροπλάνου στις 7 Ιουνίου του 1984 όπου και αφίχθη η πρώτη πτήση των Ολυμπιακών Αερογραμών, η οποία ήταν  δοκιμαστική και επέβαινε επιτελείο της Ο.Α, κανείς δεν περίμενε ότι περνώντας μέσα απο σύννεφα, θύελλες, αγώνες και επίμονες προσπάθειες θα αποδείκνυε ότι το τραγούδι του Νίκου Πορτοκάλογλου με τίτλο 
( ότι δεν μας σκοτώνει μας κάνει πιο δυνατούς ) θα έβρισκε εφαρμογή.

Στις 13 Ιανουαρίου 2016 πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια του νέου σύγχρονου αερολιμένα, ΒΙΤΣΕΝΤΖΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ, και σήμαναν την αφετηρία ενός συνεχή αγώνα για ύπαρξη, για επιβίωση και για προσδιορισμού της ταυτότητας του.
Σε μια Ελλάδα... η οποία φλερτάρει καθημερινά με οικονομικές δυσκολίες επιβίωσης, και με ένα κράτος που παντρεύει τα πρέπει στα κρυμμένα θέλω μιας κουτσής... Ευρωπαϊκής Ένωσης, μια περιοχή της Κρήτης που ονομαστικά πολλές φορές στα γραφεία της κεντρικής πολιτικής σκηνής ονομάζεται Κάτω Ραχούλα, αγωνίζεται να αποδείξει πως τα αυτονόητα θέλουν αγώνα και μαζική συμμετοχή.
Η Σητεία του εγώ που παλεύει με την Σητεία του εμείς, και όταν θέλει το καταφέρνει.
Έχουμε γράψει πολλές φορές στα πλαίσια του ρεπορτάζ τα καλώς αλλά και τα κακώς κείμενα που αντιμετωπίζει η κάθε τοπική κοινωνία, αλλά και οι υπηρεσίες που εδρεύουν σ αυτήν.
Πολλά ρεπορτάζ που αφορούν το αεροδρόμιο της Σητείας έχουν φιλοξενηθεί στο ΚΡΗΤΗ ΠΟΛΕΙΣ ΚΑΙ ΧΩΡΙΑ και πάντα κοινός παρανομαστής ήταν η ανάδειξη και η επίλυση.
Στις 14 Σεπτεμβρίου του 2018 αναδείξαμε πρώτοι την βλάβη που προέκυψε στο ραδιοβοήθημα (VOR/DME ) το οποίο βοηθά τους πιλότους στην φάση της προσέγγισης τους στον διάδρομο προσγείωσης, ενημερώνοντας τους για την διόρθωση της πορείας πτήσης τους και του οποίου η αναστολή της λειτουργίας του έστελνε τις νυχτερινές πτήσεις που θα ερχόταν στο ΒΙΤΣΕΝΤΖΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ στο αεροδρόμιο Ηρακλείου ΝΙΚΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ.
Το συγκεκριμένο πρόβλημα οδήγησε στην μεταφορά των επιβατών - τουριστών των νυχτερινών πτήσεων οδικώς με ναυλωμένα λεωφορεία απο τους τουρ οπερέιτορ στην πόλη του Ηρακλείου αλλά και αντιστρόφως  απο τις αφιχθείσας πτήσεις του αερολιμένα Ηρακλειου στην πόλη της Σητείας.
Είχαμε επισημάνει την ταλαιπωρία που υπέστησαν τις πρώτες ημέρες της βλάβης, τουρίστες που βρίσκονται στην περιοχή της Σητείας, καθώς επίσης και την άσχημη εικόνα που διέδιδε το συγκεκριμένο γεγονός στους Ευρωπαίους επισκέπτες της πόλης οι οποίοι επέλεξαν την Σητεία για τις διακοπές τους.


Το ΚΡΗΤΗ ΠΟΛΕΙΣ ΚΑΙ ΧΩΡΙΑ είχε επικοινωνήσει στις 14 Σεπτεμβρίου με τον αερολιμενάρχη Σητείας κύριο Δημήρτη Βερίγο όπου σε πρώτες δηλώσεις μας είχε αναφέρει ότι η ζημιά προκλήθηκε απο απανωτές διακοπές της Δ.Ε.Η  και βρίσκεται σε φάση αποκατάστασης.


Συνομιλήσαμε το Σάββατο 6 Οκτωβρίου 2018 με τον υπεύθυνο τηλεπικοινωνιών του αεροδρομίου Σητείας κύριο Κυριάκο Παπαιωάνου όπου μας ανέφερε ότι εδω και περίπου 2 εβδομάδες το πρόβλημα που ταλαιπώρησε τους επιβάτες - τουρίστες, δυσχεραίνοντας την ομαλή λειτουργία των νυχτερινών πτήσεων αποκαταστάθηκε κατά ένα μεγάλο ποσοστό.
Σύμφωνα με τον κύριο Παπαιωάννου έχει τοποθετηθεί καινούργια κεραία, και έχουν αντικατασταθεί τα καλώδια. 
Το σημείο που θα ολοκληρώσει τις ενέργειες που έχουν εδώ και καιρό ξεκινήσει να γίνονται για την αποκατάσταση της συγκεκριμένης βλάβης, είναι η πιστοποίηση απο αέρα, απο πλευράς Υ.Π.Α 

Δυστυχώς όμως όπως μας ανέφερε ο κύριος Παπαιωάννου όπου και ανέλαβε την συγκεκριμένη αποκατάσταση, αεροπλάνα της Υ.Π.Α είναι καθηλωμένα στο έδαφος λόγω βλαβών και έλλειψης ανταλλακτικών, και δεδομένο ότι παρόμοια προβλήματα αντιμετωπίζουν άλλα 22 αεροδρόμια.
Αυτό φέρνει σαν αποτέλεσμα μέσω διαγωνισμού να ενοικιαστούν αεροπλάνα απο άλλη χώρα και συγκεκριμένα απο την Αγγλία με κόστος 3.500.000 ευρώ.
Εκτίμηση του κυρίου Παπαιωάννου είναι ότι έως το τέλος Οκτώβριου θα έχει επιλυθεί το όλο θέμα.

Δυστυχώς η υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας λόγω έλλειψης κονδυλίων, ( και με δεδομένο ότι εξακολουθεί και εισπράττει χρήματα απο τα αεροδρόμια ) έχει σταματήσει λόγω κρίσης και όχι μόνο, τις ανταποδοτικές πράξεις ενίσχυσης και συντήρησης των αεροδρομίων.


Το αεροδρόμιο κόσμημα της Κρήτης, η πύλη εισόδου τουριστών της Σητείας βρίσκεται δυστυχώς όπως και πολλά άλλα αεροδρόμια της Χώρας υποστελεχωμένο.
Εν μέσω της τουριστικής σεζόν το αεροδρόμιο ΒΙΤΣΕΝΤΖΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ βρέθηκε εκτεθειμένο στην κωλυσιεργία του ελληνικού συστήματος.

Οι αρμόδιες υπηρεσίες που στην μέγγενη του συστήματος υπολειτουργούν και δυσχεραίνουν το έργο υπαλλήλων πολλών αεροδρομίων της Χώρας, αδιαφορώντας για τις τυχόν ταλαιπωρίες του επιβατικού κοινού,
Οι όμορφες διακοπές τουριστών που αποτελούν το προϊόν της Μοναδικής Ελληνικής Βιομηχανίας αφήνουν άλλοτε πρώτη και άλλοτε τελευταία κακή εντύπωση αναμνήσεων ενός τόπου, και ειδικά της επαρχίας Σητείας που γνωρίζει καλά απο φιλοξενία.
 Ερωτήματα που πρέπει να εξεταστούν σε κεντρικό επίπεδο, μαζί με αποφάσεις και ενέργειες που πρέπει προκαταβολικά να παρθούν και να γίνουν, έτσι ώστε να εξυπηρετήσουν υγιέστατα όλους τους εμπλεκόμενους φορείς με τον τουριστικό κλάδο.

Ταλαιπωρία επιβατών που εδώ και ένα μήνα αναγκαζόταν να μεταβαίνουν οδικώς στο αεροδρόμιο Ηρακλείου δεδομένο της ( απαγόρευσης ) των νυχτερινών πτήσεων.

Η SKY EXPRESS ήταν η εταιρεία η οποία προσέγγιζε το αεροδρόμιο της Σητείας νύχτα, ενώ οι ξένες εταιρείες σύμφωνα με τον κύριο Παπαιωάννου λειτουργούσαν αυστηρά by the book, ώς οφείλουν άλλωστε, κάτι όμως που δημιουργούσε καθυστερήσεις σε αφίξεις και αναχωρήσεις τουριστών λόγω της τρίωρης μετακίνησης τους στο αεροδρόμιο Ηρακλείου.



Την Κυριακή 7 Οκτωβρίου συνομιλήσαμε με τον δήμαρχο Σητείας κύριο Θοδωρή Πατεράκη όπου και ενημερωθήκαμε πληρέστερα για την εξέλιξη της βλάβης η οποία ταλαιπώρησε και εμπόδισε εδώ και περίπου ένα μήνα την ομαλή λειτουργία του Αεροδρομίου Σητείας, και πρωτίστως τους αλλοδαπούς επισκέπτες του.

Ο κύριος Πατεράκης συγκεκριμένα μας ανέφερε ότι απο την πρώτη στιγμή που ενημερώθηκε για το πρόβλημα που έχει προκύψει άσκησε πίεση και έπραξε ώς όφειλε κάνοντας τις απαραίτητες κινήσεις ώστε να υπάρξει το γρηγορότερο δυνατό λύση στο συγκεκριμένο πρόβλημα.
Η επίμονη και προσεκτική προσπάθεια συλλογικά θεσμικών φορέων με επικοινωνίες που πραγματοποιήθηκαν σε κεντρικό πολιτικό επίπεδο, για να εντατικοποιηθουν οι ενέργειες που έπρεπε να γίνουν, έφεραν αποτέλεσμα.

Επαφές του δημάρχου Σητείας με υπουργούς, διευθυντές Υπουργείων, διοικητές αλλά και με συνεννόηση - στήριξη των τοπικών πολιτικών φορέων της επαρχίας
( βουλευτές ) κατάφεραν να κερδίσουν την άμεση υπόσχεση και υλοποίηση του συγκεκριμένου σοβαρού θέματος.

Ο κύριος Πατεράκης άντλησε πληροφορίες ( αεροπορικών ορολογιών ) απο τον υπεύθυνο Τηλεπικοινωνιών του αεροδρομίου Σητείας κύριο Κυριάκο Παπαιωάννου και με ρεαλιστικά στοιχεία ενημέρωσε τους υπεύθυνος ηλεκτρονικούς και διευθυντές υπηρεσιών της ΥΠΑ για το μέγεθος του προβλήματος.

Κλείνοντας την τηλεφωνική μας επικοινωνία με τον δήμαρχο Σητείας ο κύριος Πατεράκης μας ανέφερε ότι η συλλογικότητα λειτουργεί πάντα θετικά, δίνοντας μας πιο ισχυρή φωνή.
Το αεροδρόμιο Σητείας ένας απο τους πιο σύγχρονους αερολιμένες της Χώρας είναι η πύλη εισόδου και εξόδου της Σητείας, με ανοδική πορεία αφίξεων, και στο πλευρό του έχει όλη την κοινωνία, η οποία αρωγός στις προσπάθειες μας δεν θα επιτρέψει την μή ομαλή λειτουργία του, αλλά αντιθέτως θα σηματοδοτήσει και την περαιτέρω ανάπτυξη του.


Σημαντικό ρόλο στην επίλυση του προβλήματος έπαιξε ο πρόεδρος των ξενοδόχων επαρχίας Σητείας κύριος Γιάννης Κακουράκης ο οποίος με τις επαφές του, και την συνεχή του επικοινωνία με τους τουριστικούς πράκτορες οι οποίοι σαφώς δυσαρεστημένα αντιδρούσαν, για την ταλαιπωρία των πελατών τους, διατήρησε το καλό κλίμα σε επίπεδο πέραν των ορίων της επαρχίας σε σχέση με το πρόβλημα που προέκυψε.

Το ΚΡΗΤΗ ΠΟΛΕΙΣ ΚΑΙ ΧΩΡΙΑ συνομίλησε και με τον πρόεδρο των ξενοδόχων επαρχίας Σητείας κύριο Γιάννη Κακουράκη, όπου μας ανέφερε την αγανάκτηση του για το συγκεκριμένο πρόβλημα που εδώ και περίπου ένα μήνα έχει δημιουργήσει προβλήματα στην εύρυθμη λειτουργία του αεροδρομίου, δεδομένο ότι αεροπλάνα με τουρίστες έρχονται και φεύγουν ακόμα στην Σητεία.
Με πτήσεις που εξακολουθούν να έρχονται στην Σητεία 2 φορές την εβδομάδα κάτι το οποίο μεταφράζεται σε περίπου 320 τουρίστες, σύμφωνα με τον κύριο Κακουράκη σημαίνει την άμεση οριστική επίλυση του συγκεκριμένου προβλήματος.

Χαρακτηριστικά μας είπε ότι δεν είναι τιμητικό έπειτα απο τόσους αγώνες σε διεθνείς εκθέσεις της Ευρώπης να κλειστούν συμφωνίες με τουριστικά γραφεία, να δημιουργούμε κακή εντύπωση και ταλαιπωρία, στο τέλος αλλά και στην αρχή του ταξιδιού των τουριστών που έχουν επιλέξει την επαρχία Σητείας για τις διακοπές τους.

Ας αναλάβουν τις ευθύνες τους όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς με τον τουριστικό κλάδο σε κεντρικό επίπεδο, και ας αξιολογήσουν την ανοδική πορεία του τουρισμού σε συγκεκριμένες περιοχές.
Ο κύριος Κακουράκης χαιρετίζει τις ενέργειες που έγιναν για την επιδιόρθωση του προβλήματος και ελπίζει σε ομαλή πλέον λειτουργία στο μέλλον.

Α.Ι.Γ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΕΟΤ “GREECE 365-DAY DESTINATION - "ΚΡΗΤΗ: Η Μεγάλη συνάντηση - Αύξηση 10,64% από τη Σκανδιναβία ............. ............. .............
ΣΑΣ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ ............. ............. .........
ΠΡΟΣΩΠΑ O πλοίαρχος Νικολάος Λιοδάκης- Ιστορίες από το μέσα Λασίθι - Ο Ιγνάτιος σμίγει τον Γιώργο ............. ............. .............
ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ Γυψωμένες μνήμες έτους 1968 - Νόστιμα σουβενίρ απο την Κρήτη - Το Παγκρήτιο Στάδιο Ηρακλείου ............. ............. .............

ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΑΡΘΡΩΝ

Ο ΑΝΤΩΝΗΣ ΓΕΝΝΑΡΑΚΗΣ

.........

ΤΟ ΝΕΟ SITE ΣΗΤΕΙΑΚΑ ΝΕΑ

.............
ΠΟΛΕΙΣ ΚΑΙ ΧΩΡΙΑ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ Ο οικισμός ‘Βραχόκηπος’ ............. Το Καρύδι του δήμου Αγίου Νικολάου ............. Το Καβούσι του δήμου Ιεράπετρας ............. Αρχάνες και η γύρω περιοχή της .............