Πέμπτη, 20 Σεπτεμβρίου 2018

Κρουαζιέρα στα αξιοθέατα και στα καταστήματα της Σητείας

Ένα ενδιαφέρον άρθρο κοινοποίησε στον προσωπικό του λογαριασμό στο Φέισμπουκ ο καλός συνάδελφος Ηλίας Μεγαγιάννης όπου καταθέτει τους προβληματισμούς του επισημαίνοντας συγκεκριμένα θέματα που προκύπτουν απο το ρεπορτάζ και αφορούν το μεγάλο θέμα της κρουαζιέρας στην Σητεία.
Συγκεκριμένα
Κατώτερη των προσδοκιών η αγοραστική κίνηση στα εμπορικά καταστήματα της Σητείας από τους επισκέπτες κρουαζιέρας, οι οποίοι προσπαθούσαν να βρουν τα πατήματά τους σε μια άγνωστη πόλη, έχοντας λιγοστό χρόνο στη διάθεσή τους.

Την Τρίτη 18 Σεπτεμβρίου ήρθε στο λιμάνι της Σητείας το τρίτο και τελευταίο κρουαζιερόπλοιο για φέτος το καλοκαίρι. Και στις τρεις περιπτώσεις, τα καταστήματα διαμόρφωσαν το ωράριο λειτουργίας σύμφωνα με την ώρα άφιξης/αναχώρησης των πλοίων, ώστε η πόλη να παραμένει «ζωντανή» για τους επισκέπτες. Πλέον, κάνοντας «ταμείο» τα μηνύματα που μεταφέρουν οι άνθρωποι της αγοράς, δεν είναι θετικά.
Δηλώνουν ότι η κίνηση στους δρόμους της πόλης ήταν σαφώς αυξημένη, όμως, δεν φάνηκε στο δια ταύτα. Όπως και να ΄χει, ήταν μία μικρή «τονωτική ένεση», όμως, δεν ήταν ανάλογη των προσδοκιών. Μία λογική εξήγηση που δίνουν οι επαγγελματίες είναι ότι στις πρώτες ημέρες των διακοπών, οι περισσότεροι είναι πιο «κουμπωμένοι», κινούνται συντηρητικά και δεν ξοδεύουν αρκετά.
Ωστόσο, από το ρεπορτάζ βγαίνουν ακόμα μερικά μελανά σημεία, καθότι φαίνεται πως δεν οργανωθήκαμε για να υποδεχτούμε -καθώς πρέπει- τις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι της Σητείας. Παρόλο που έγιναν όλες οι απαραίτητες κινήσεις εξωστρέφειας για να καταφέρουμε να έχουμε –έστω και λίγα- κρουαζιερόπλοια, δεν έγιναν συγκεκριμένα βασικά βήματα που ορίζουν οι απλοί κανόνες φιλοξενίας.
Οι επισκέπτες, κατεβαίνοντας από το πλοίο σε μα άγνωστη πόλη, δεν είχαν τη δυνατότητα ενημέρωσης για τις επιλογές τους και έπρεπε να ανακαλύψουν μόνοι τους τα σημεία ενδιαφέροντος στην περιοχή. «Που είναι το μουσείο;»… «Αυτός είναι ο μοναδικός εμπορικός δρόμος;»… «Έχει κάποιο αξιοθέατο εδώ κοντά;», αυτές ήταν μερικές από τις ερωτήσεις σε περαστικούς και σε υπαλλήλους των καταστημάτων.
Πέραν της -μικρής ή μεγάλης- άμεσης οικονομικής τόνωσης της αγοράς, οι επισκέπτες κρουαζιέρας μπορούν να έχουν σημαντικό ρόλο και στη διαφήμιση μιας περιοχής. Φτάνει βέβαια να τους δοθεί η ευκαιρία να την γνωρίσουν και να μην μείνουν στην επιφανειακή εικόνα που τους δίνεται με την ολιγόωρη παραμονή τους εντός της χερσαίας ζώνης λιμένα. Σημαντικές ευκαιρίες που δεν πρέπει να πηγαίνουν χαμένες.
ΣΑΣ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ ............. ............. .........
ΠΡΟΣΩΠΑ O πλοίαρχος Νικολάος Λιοδάκης- Ο Β. Σκουλάς ερμηνεύει Γ. Ν. Ζερβάκη - Ο Ιγνάτιος σμίγει τον Γιώργο ............. ............. .............
ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ Γυψωμένες μνήμες έτους 1968 - Νόστιμα σουβενίρ απο την Κρήτη - Το Παγκρήτιο Στάδιο Ηρακλείου ............. ............. .............

ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΑΡΘΡΩΝ

Ο ΑΝΤΩΝΗΣ ΓΕΝΝΑΡΑΚΗΣ

.........

ΤΟ ΝΕΟ SITE ΣΗΤΕΙΑΚΑ ΝΕΑ

.............
ΠΟΛΕΙΣ ΚΑΙ ΧΩΡΙΑ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ Ο οικισμός ‘Βραχόκηπος’ ............. Το Καρύδι του δήμου Αγίου Νικολάου ............. Η αμφιθεατρική Ρούσσα Εκκλησιά ............. Αρχάνες και η γύρω περιοχή της .............