Παρασκευή, 9 Φεβρουαρίου 2018

Χρήστος Σπίρτζης : Θα αξιοποιήσουμε το αεροδρόμιο της Σητείας όταν πρέπει

Τις διαδικασίες που επιλέχθηκαν για την κατασκευή του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης παρουσίασε στη Βουλή ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή της ΝΔ Γιάννη Πλακιωτάκη.

Όπως είπε ο κ. Σπίρτζης, είναι πολύ πιο συμφέρον για την Κρήτη και για τον τόπο, να «τρέξουμε» το μέρος του Βόρειου Οδικού Άξονα που ενώνει τους τέσσερις νομούς της Κρήτης συμπεριλαμβανομένης και της πόλης του  Άγιου Νικόλαου που έχουν μελέτες βιωσιμότητας, και μπορούμε να προχωρήσουμε το έργο, προφανώς όχι στη χάραξη του 1960. Κατά συνέπεια -σημείωσε - είναι μέσα και το Λασίθι.
Υπάρχουν σημεία, ανέφερε ο Υπουργός, που δεν συμφέρει με τις δραστηριότητες που έχουν αναπτυχθεί να πας να γκρεμίσεις ξενοδοχεία και να τα απαλλοτριώσεις. Σε αυτά τα σημεία θα πρέπει, σημειακά, να βελτιωθεί η χάραξη που υπήρχε. Παράλληλα, να τρέξει και η μελέτη στρατηγικού σχεδιασμού που περιλαμβάνει και μετά τον Άγιο Νικόλαο, μέχρι τη Σητεία και τους κάθετους άξονες στην Ιεράπετρα, και άλλους κάθετους άξονες, καθώς και τις επιπτώσεις στην ανάπτυξη της Κρήτης που θα έχουν και οι κάθετοι άξονες και όλα τα υπόλοιπα.



Όπως τόνισε ο υπουργός, στις 26 Ιουλίου 2017 έγινε η προγραμματική σύμβαση με τον ΟΑΚ για τη μελέτη του στρατηγικού σχεδιασμού του Βόρειου Οδικού άξονα. Αν δείτε τα στάδια που έχουμε, είπε, έχουμε μέσα -εκτός από το πρώτο στάδιο που είναι το Χανιά - Άγιος Νικόλαος για να μπει μέσα στο έργο - την κυκλοφοριακή μελέτη για όλο τον ΒΟΑΚ, όχι μόνο για το τμήμα Χανιά-Άγιος Νικόλαος, και μετά τον Άγιο Νικόλαο και μετά τα Χανιά, για το Καστέλι Χανίων και για τους κάθετους άξονες.
Εμείς λέμε ότι θα κάνουμε έναν ολοκληρωμένο ΒΟΑΚ, τόνισε ο Υπουργός Υποδομών και πρόσθεσε:


«Εμείς βρήκαμε δυστυχώς μία Κρήτη που την είχατε αφήσει στη μέση της Αφρικής. Εκεί την είχατε αφήσει. Στη Σαχάρα την είχατε αφήσει από άποψη υποδομών.

Εμείς βγάλαμε το αεροδρόμιο του Καστελίου μετά από δεκαπέντε χρόνια, βγάζουμε τον ΒΟΑΚ, κάνουμε τα εγγειοβελτιωτικά έργα που χρειάζονται για τα έργα ύδρευσης-άρδευσης, αλλά δεν είμαστε Χουντίνι. Με μαγικό ραβδί δεν γίνονται αυτά. Τα είπαμε στον λαό της Κρήτης».

Από την πλευρά του, ο κ. Πλακιωτάκης τόνισε την ανάγκη να ολοκηρωθεί ο βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης μέχρι τη Σητεία. Επέμεινε ότι ο νομός Λασιθίου αποκλείστηκε και κάλεσε την κυβέρνηση να αντιμετωπίζει την Κρήτη ενιαία και αδιαίρετα. Παράλληλα ζήτησε από το υπουργείο, τις μελέτες που είναι σε εξέλιξη αυτήν τη στιγμή στον Νομό Λασιθίου, να τις χρηματοδοτήσει, όπως είναι η μελέτη του Καλού Χωριού-Γέφυρα Φρουζή.





14/01/2016

Θυμηθείτε την Ομιλία Υπουργού ΥΠΟΜΕΔΙ κ. Χ. Σπίρτζη κατά την διάρκεια της τελετής εγκαινίων του νέου αεροσταθμού της Σητείας «Βιτσέντζος Κορνάρος» 

«Σας ευχαριστώ πολύ, για την πρόσκληση. Είναι πάρα πολύ μεγάλη τιμή να εγκαινιάζεις ένα τόσο σημαντικό έργο και βέβαια το έργο δεν ανήκει στον υπουργό ή στην Κυβέρνηση που το εγκαινιάζει. Συγχαρητήρια πρέπει να δώσουμε σε όλους τους υπουργούς, πολιτικούς και τις κυβερνήσεις που από το 1993 μέχρι σήμερα έβαλαν το δικό τους λιθαράκι, όλα αυτά τα χρόνια, για να ολοκληρωθεί αυτό το υπέροχο έργο. 
Συγχαρητήρια πρέπει να δώσουμε στην τοπική κοινωνία και στις εκφράσεις της, που όλα αυτά τα χρόνια και μέσω των βουλευτών, και μέσω της τοπικής αυτοδιοίκησης όλων των βαθμίδων, και μέσω των πολιτών  με τις διάφορες εκφράσεις τους, πάλεψαν για να γίνει αυτό το έργο. Συγχαρητήρια και δικαίωση, πρέπει να δώσουμε επίσης στους μελετητές, τους κατασκευαστές και τους επιβλέποντες, και βέβαια και την ΥΠΑ, που το λειτουργεί ήδη. Πρόκειται πραγματικά για ένα έργο  υποδομής, το οποίο δεν υπάγεται στη λογική, ‘’κάνουμε κάνουμε έργα για τα έργα’’ . Κάνουμε έργα, για να βοηθήσουμε την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας, τις τοπικές κοινωνίες, την περιφέρεια της Ελλάδας.  Αυτή είναι άλλωστε η λογική, που θέλουμε να κινηθούμε από εδώ και πέρα για τις υποδομές στην Περιφέρεια της χώρας. 
Πριν την εκδήλωση έγινε μια σύσκεψη αρκετών ωρών, με τους δημάρχους, με τον περιφερειάρχη και με τους βουλευτές. Αν δει κανείς το τι υπάρχει στην Κρήτη και το τι υπάρχει στο Λασίθι θα βγάλει ένα πολύ εύκολο συμπέρασμα. Η Κρήτη είναι από τις ριγμένες περιοχές στις υποδομές και το Λασίθι είναι από τους πιο ριγμένους των ριγμένων. 


Οφείλουμε λοιπόν, όχι στη λογική του παλαιοκομματισμού και του ταξίματος, αλλά στη λογική ενός σύγχρονου προγραμματισμού δημόσιων υποδομών, σε συνεργασία με τον Περιφερειάρχη, με την Περιφέρεια, με τους δήμους  του νομού, αλλά και γενικότερα σε όλη την Κρήτη. Αυτό έχουμε προγραμματίσει μέχρι τώρα, με τους βουλευτές όλων των κομμάτων και με τις απόψεις της τοπικής κοινωνίας, να καταθέσουμε ένα συγκεκριμένο σχέδιο για τα έργα υποδομής της Κρήτης. 
Ένα ιεραρχημένο σχέδιο, για να ξέρουν οι πολίτες ποια έργα θα γίνουν, ποια προγραμματίζονται να γίνουν από το Υπουργείο, από την Περιφέρεια, από τους Δήμους σε αυτό το χρονικό διάστημα που είμαστε σήμερα. 
Αυτό που είπε ο Δήμαρχος ισχύει σχεδόν για το σύνολο των έργων. Αν δεν γίνουν δηλαδή μικρά έργα, - τα τρέχοντα έργα είναι έργα φαντάσματα, για πάρα πολλούς λόγους, που σχετίζονται και με το θεσμικό πλαίσιο των έργων - , πιστεύω ότι η κρίση δεν μπορεί να ξεπεραστεί και αυτός. Στόχος μας, είναι να έχουμε ένα μεγάλο πρόγραμμα υποδομών και θα το έχουμε. Αυτή τη φορά όμως τα έργα πρέπει να γίνουν για τους πολίτες. Για τις υγιείς παραγωγικές δυνάμεις. Πρέπει να γίνουν για να συμβάλλουν στην παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας. Και δεν πρέπει να γίνουν απλά, όπως ανέφερε και προηγουμένως, για να γίνονται έργα, για τα έργα. 
Θα ήθελα να παρακαλέσω και το δήμαρχο και τις εκφράσεις της τοπικής κοινωνίας, να μην είναι προσανατολισμένοι μόνο στον τουρισμό. Να είναι προσανατολισμένοι και στην παραγωγή, στην πραγματική παραγωγή, για να έχουμε αειφορία, για να μην είμαστε εξαρτημένοι μόνο από την παροχή υπηρεσιών. Πρέπει να έχουμε μια ανάπτυξη και μια άλλου είδους λογική, να έχουμε παραγωγική δομή και αυτή είναι και λογική, που θα ιεραρχήσουμε τις δημόσιες υποδομές. 


Πιστεύω ότι πάρα πολύ σύντομα, μαζί με την Περιφέρεια, τους βουλευτές και τους δημάρχους θα ξαναβρεθούμε για να έχουμε μια τελική διαβούλευση με την τοπική κοινωνία, για την ιεράρχηση των έργων που πρέπει να γίνουν. Πιστεύω όμως, ότι είναι κοινή πεποίθηση όλων για όλη την Κρήτη, όχι μόνο για το Λασίθι, ότι προτεραιότητα έχει ο ΒΟΑΚ, που θα συνδέει το ένα άκρο της Κρήτης με το άλλο ενιαία και όχι με μικρά αποσπασματικά έργα. 


Να ευχηθώ στην ΥΠΑ να λειτουργεί το αεροδρόμιο, με έναν άλλο τρόπο από αυτό που έχουμε συνηθίσει στο παρελθόν, με ασφάλεια, με συνεργασία με την τοπική κοινωνία, με την ανάδειξη των τοπικών προϊόντων και των τοπικών εταιρειών.  Και βέβαια με ένα δημόσιο αεροδρόμιο, που θα συμβάλλει στην τοπική κοινωνία, , θα συμβάλλει στο να βοηθήσει χιλιάδες ή και εκατομμύρια επισκέπτες να έρχονται στο Λασίθι και να στηρίζουν τις υγιείς παραγωγικές δυνάμεις της περιοχής. 
Σεβασμιότατε η επένδυση θα προχωρήσει, είναι δέσμευση και είναι μια προσπάθεια χρόνων που θα δικαιωθεί. Πιστεύω ότι και ο κύριος Πρόεδρος, ο κ. Πλακιωτάκης που είναι εδώ και οι υπόλοιποι βουλευτές και οι δήμαρχοι απ’ όλες τις παρατάξεις, έχουμε ένα κοινό τόπο. 0ι υποδομές ενώνουν, δεν διαιρούν και είναι κοινή προσπάθεια για να βγάλουμε και τη χώρα, αλλά και να αναδείξουμε την Κρήτη σαν πρότυπο για την παραγωγική ανασυγκρότηση που θέλουμε να υλοποιήσουμε. 
Ευχαριστώ πολύ, καλή χρονιά σε όλους, με υγεία».


ΠΗΓΗ
ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ Το Άνεμος που μας πήγαινε Θεσσαλονίκη - Το πλοίο Αγία Γαλήνη - Τα δίδυμα πλοία Κάντια και Ρέθυμνο ............. ............. .............
ΠΡΟΣΩΠΑ Ο εφοπλιστής Γιάννης Αγγελικούσης - Ο ( Καπετάνιος ) Γιώργος Βαρδινογιάννης - Ο λυράρης Γιάννης Μπουντρονικόλας ............. ............. .............
ΠΟΛΕΙΣ ΚΑΙ ΧΩΡΙΑ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ Το Καλό χωριό του δήμου Χερσονήσου - Το Μοναστηράκι του δήμου Ιεράπετρας - Το ιστορικό χωριό Μέλαμπες ............. ............. .............

ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΑΡΘΡΩΝ

Σας προτείνουμε να δείτε

4 μουσικοί στο γλέντι του 15 Άυγουστου 2018 ............. Στο Παρασπόρι του δήμου Σητείας

ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΔΕΣΠΟΙΝΑΣ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΑΚΗ

Ο ΑΝΤΩΝΗΣ ΓΕΝΝΑΡΑΚΗΣ

.........

ΤΟ ΝΕΟ SITE ΣΗΤΕΙΑΚΑ ΝΕΑ

.............