Τρίτη, 29 Αυγούστου 2017

Ο μύθος της καρδιάς της ερωτικής πόλης της Σητείας

Ζούμε σε έναν κόσμο που οικοδομήθηκε στα θεμέλια μιας θεωρίας κατά την οποία ο επιτυχημένος άνθρωπος είναι ο εξωστρεφής άνθρωπος.
Οι άνθρωποι χωρίζονται σε εσωστρεφείς κι εξωστρεφείς. Το ένα τρίτο περίπου είμαστε εσωστρεφείς. Και οι περισσότεροι από εμάς έχουμε μάθει να καλύπτουμε την εσωστρέφεια με ένα πέπλο διάχυτης, αλλά επιφανειακής, κοινωνικότητας, επειδή καταλάβαμε, από πολύ μικροί,  πως αυτό θα μας βοηθήσει να επιβιώσουμε σε μια κοινωνία που επιβραβεύει την εξωστρέφεια.


Η πόλη της Σητείας παραμελημένη και απομακρυσμένη απο τα κέντρα εξουσίας που αποφασίζουν και χαράζουν πολιτικές ( παλεύει ) και συγκρούεται εδω και χρόνια με την εξωστρέφεια της αλλά και με την εσωστρέφεια της. 2 κόσμοι συγκρούονται και εδώ και πολλά χρόνια αγνοείται ο νικητής.
Ο χαμένος μένει πίσω ώς είθισται να λέμε και η Σητεία είναι η μεγάλη χαμένη πόλη της Κρήτης. ( όχι όπως η Ατλαντίδα ) 

Δυστυχώς δεν γέννησε ορεινούς υπουργούς, με παραδοσιακά ονόματα ούτε μορφολογικά εξυπηρετούσε στην κεντρική πολιτική σκηνή, κομβικά σημεία ανάπτυξης μικροπολιτικών.
Ότι έχουν καταφέρει οι Σητειακοί το κέρδισαν με αγώνα, με πλάτη που λέει και ο σοφός λαός, και όχι απο σπόντα ή απο ξεπλύματα.

Έριξαν κάστρα πολεμώντας τους εχθρούς που είχαν κλείσει μέσα τους, γιατί εκεί βρίσκονται οι μεγαλύτεροι εχθροί.

Θυμάμαι την ιστορία του Μεγάλου Κάστρου στο Ηράκλειο όπου ο προδότης Μπαρότσι άνοιξε... διάπλατα τις πύλες των καλά οχυρωμένων ενετικών τειχών για να εισέλθουν οι Τούρκοι.

Από μέσα... πέφτουν ή κακοσυντηρούντε τα κάστρα 
και απο μέσα... απο τις φλόγες γεννιούνται τα όμορφα πάθη.

Έστω και με αργά βήματα και καθυστερημένα πλάνα οραμάτων η πόλη της Σητείας εγκαινίασε πρίν απο λίγα χρόνια ένα Αεροδρόμιο κόσμημα για όλη την Ελλάδα.
Μετά απο πολλές περιπλανήσεις και τρικλοποδιές τα πρώτα τσάρτερ φθάνουν στην πόλη της Σητείας.
Η ομπρέλα της εισροής χρημάτων μέσα απο τους τουρίστες ανοίγει και η επαρχία Σητείας τροφοδοτείτε απο κόσμο.
Για να γυρίσει ο ήλιος θέλει δουλειά πολύ έλεγε ο ποιητής, μα για να γυρίσει προσθέτω εγώ πρέπει να υπάρχει πραγματικός ήλιος που να δείχνει διάφανα τον δρόμο, ή να θέλουμε να δεχτούμε το αληθινό φώς.

Τουριστικά καταλύματα, καταστήματα εστίασης, εμπορικά καταστήματα, επιχειρήσεις τοπικών παραδοσιακών προιόντων, και ευρύτερα οτιδήποτε μπορεί να ( πουληθεί και να διαφημιστεί ) πρέπει να πάρει μπροστά και να αλλάξει.

Φτάνει να θέλουμε !

Ασχολήθηκα πρίν απο μερικά χρόνια όταν μου ζητήθηκε η βοήθεια σε μια νέα δράση για εκείνη την εποχή που εγκαινίαζε το επιμελητήριο Ηρακλείου.
Σκοπός της δράσης ήταν να προσπαθήσουν ξενοδόχοι, επιχειρηματίες, φορείς, πολίτες, αλλά και τα μέσα ενημέρωσης να δημιουργήσουν προοπτικές ανάπτυξης σε μη καθιερωμένες τουριστικές περιοχές της Κρήτης με παρανομαστή τον τουρισμό και την προώθηση τοπικών προϊόντων αλλά και την αξιοποίηση και γνωριμία νέων τοπίων.
Μετά απο σειρά συναντήσεων και μελετών καταλήξαμε σε τρείς μή τουριστικές περιοχές της ενδοχώρας του Νομού Ηρακλείου στις οποίες υπήρχε το όραμα να αναπτυχθούν με βάση την γεωγραφική τους θέση, την πολιτιστική τους κουλτούρα, και να αναδειχθούν τα ήθη και έθιμα τους.
Ζητήθηκε ανά περιοχή και η παρουσία ντόπιων κατοίκων ώστε να ακούσουν και να ακουστούν.

Αη Γιώργη βοήθα αλλά βάλε και εσύ το χέρι σου λέει ο λαός.


Το καλύτερο είναι ο εχθρός του καλού, φτάνει να γνωρίζεις και να ξεχωρίζεις το καλό απο το κακό. φτάνει να θέλεις.
Ακούστηκαν και ήταν λογικό αντιδράσεις απο κάτοικους των περιοχών, οι οποίοι δεν ήθελαν να χάσουν την βολή τους ώς προς την καθημερινότητα τους αλλά ήθελαν και να αυξήσουν τα εισοδήματα τους.

Και εδώ ταιριάζει η άλλη σοφή φράση του σοφού... ορισμένες φορές λαού που λέει

Σπέρνεις για να θερίσεις.

Οι κινήσεις για να προχωρήσει το συγκεκριμένο πρόγραμμα, τουλάχιστον απο τους κατοίκους των τοπικών περιοχών που είχαν επιλεγεί ήταν να αναμορφώσουν τους χώρους τους, έτσι ώστε να είναι προσβάσιμοι και ευπρεπείς στους μελλοντικούς τουρίστες που θα ερχόταν απο τους θεσμικούς αλλά και τους φορείς και πράκτορες που συμμετείχαν στο πρόγραμμα του Επιμελητηρίου.

Να επανέλθω όμως στην πόλη της Σητείας. 
Το έχω γράψει και το έχω πεί πολλές φορές στις κατ ιδίαν συναντήσεις με Σητειακούς ότι κατάγομαι απο το Ηράκλειο αλλά λογούμε Σητειακός.
Την Αγαπώ και την τιμώ την όμορφη πόλη, την πόλη του Βιτσέντζου Κορνάρου, την ερωτική πόλη.
Επισκέπτομαι χρόνια την επαρχία, έχω αποκτήσει, φίλους, με έχει βραβεύσει ο δήμος Σητείας, και ο σύλλογος φίλων μουσικής, με τίμησαν ώς επίτιμο μέλος του πολιτιστικού συλλόγου Παρασπορίου και τώρα και 3 μήνες είναι στην κατοχή μας και το site Σητειακά νέα.
Προσπαθώ, απο μετερίζια που βρίσκομαι, να βοηθήσω και να προσφέρω στην πόλη της Σητείας, αλλά δυστυχώς σχεδόν καθημερινά διαπιστώνω αδιαφορία, κουτσομπολιό, όρεξη για αντιπολίτευση χωρίς όμως καταθέσεις προτάσεων.

Εχω αναφέρει πάρα πολλές φορές ότι το μού... πρέπει να γίνει μάς...
5 δυνατά δάχτυλα αποκτούν περισσότερη συμπαγή αξία όταν κλείνουν και γίνονται γροθιά.
5 δυνατά δάχτυλα αποκτούν και άλλη μορφή ανάλογα πως τα διαχειρίζεσαι.


Διάβασα μια ανάρτηση τις προηγούμενες ημέρες στα social media του επιχειρηματία δημοτικού συμβούλου και μέλος του Δ.Σ του λιμενικού ταμείου κυρίου Χριστόφορου Καλαμπόκη για την πρόθεση του λιμενικού ταμείου Σητείας να προβεί σε συνεργασία με φορείς στην κατασκευή μιας κόκκινης καρδιάς ύψους 2,5 μέτρων, μήκους 3 μέτρων, πλάτους 1 μέτρου και βάρους 4 τόνων, όπου θα λειτουργήσει ώς σημείο στάσης και αποτύπωσης φωτογραφιών σε Τουρίστες, ζευγάρια και ερωτευμένους.

Η δημοσίευση πολύ γρήγορα στο ίντερνετ παρέκκλινε της αρχικής ιδέας η οποία βρίσκεται σε συζήτηση και υπό διαμόρφωση, και προφανώς χαριτολογώντας άρχισαν να εμφανίζονται  προτάσεις ( με μοντάζ ) όπου έδειχνε καρδούλες δίπλα στο μνημείο του Βιτσέντζου Κορνάρου με χαριτωμένα Ανθρωπάκια.
Κατακριτέα όσο και άν γεννούν μια δόση γέλιου.


Απο την πλευρά της δημοτική αρχής όπου και ψηφίστηκε η έγκριση του συγκεκριμένου πρότζεκτ,
 ( της γενικής τουριστικής προβολής μέσω της κρουαζίερας ) μιλώντας πρώτα με την πρόεδρο της τοπικής κοινότητας Σητείας κυρία Ελένη Πλατανάκη, μας αναφέρθηκε το όραμα που υπάρχει για την τουριστική προβολή της Σητείας, ώς προορισμός κρουαζιέρας με ποικίλες δράσεις, που θα εντάσσουν την κουλτούρα και την ιστορία του τόπου και οι οποίες θα παντρεύονται με τις ανάγκες του σήμερα.


Η ερωτική πόλη που αγκαλιάζει με την καρδιά της τα ερωτευμένα ζευγάρια.
Η δημιουργία ενός μύθου ( που πάντα κρύβει μια αλήθεια και ένα ψέμα ) που θα εξυπηρετεί τις ανάγκες του τουρίστα σε πρώτη φάση, αλλά θα στοχεύει σε δεύτερη φάση μακροπρόθεσμα, στην ενημέρωση του για την ιστορία, το παρελθόν και το παρόν αυτού του τόπου, μέσα απο εκδρομές σε επιλεγμένα σημεία που θα διαφημίζονται πιο οργανωμένα, απο στάντ και φωτογραφικό υλικό.
Οι σκέψεις κινούνται επίσης, στο να υπάρχουν προτεινόμενες διαδρομές χρονομετρημένες των επιλεγμένων σημείων που αξίζει να δεί ο τουρίστας και πολλά άλλα.
Σουβενίρ με μπλουζάκια, μπρελόκ, γλυκά της Σητειακής Γής, συνεργασίες με τοπικούς επιχειρηματίες, βρίσκονται στην ατζέντα του πλάνου που οραματιζόμαστε, ανέφερε η κυρία Πλατανάκη.





Επικοινωνήσαμε και με τον δήμαρχο Σητείας κύριο Θοδωρή Πατεράκη, όπου ζητήσαμε να μας εξηγήσει το όλο πλάνο της συγκεκριμένης κίνησης.
Ο κύριος Πατεράκης μας ανέφερε ότι ο σχεδιασμός προβλέπει στην τουριστική ανάδειξη της πόλης της Σητείας με κινήσεις που θα αποσκοπούν στην προβολή της πόλης.
Μας διευκρίνισε σε σχέση με τις εικόνες που κυκλοφορούν στο ίντερνετ τις τελευταίες ημέρες ότι το όραμα του δήμου κινείται με διακριτικά βήματα και με ενέργειες που εναρμονίζονται στην ιστορία της πόλης, ενώ καταδίκασε όλους όσους ( σχεδιάζουν και ανακυκλώνουν τέτοιες οπτικές απεικονίσεις )

Η πόλη της Σητείας ανέφερε είναι το μέρος όπου ο επισκέπτης έχει την δυνατότητα να χαλαρώσει, να γευτεί την ηρεμία και την ζεστασιά των Ανθρώπων, να ανακαλύψει τα φυσικά τοπία και να αισθανθεί την φιλοξενία των κατοίκων ακόμα και στα παραδοσιακά μαγαζιά της παραλίας.

Η γραφική πόλη της Σητείας συνέχισε κτισμένη αμφιθεατρικά δίπλα στην θάλασσα γίνεται απλόχερα ερωτεύσιμη, απο τον επισκέπτη της, και αυτό είναι κάτι που θέλουμε να αναδείξουμε παντρεύοντας την κατ εξοχή μας πολιτιστική κληρονομιά των ερωτικών στίχων του Βιτσέντζου Κορνάρου που εξυμνούν τον έρωτα, με την ίδια την πόλη του έρωτα, ή των ερωτευμένων, με ένα σημείο που θα προσδοκούμε να γίνει σημείο αναφοράς για αναμνηστικές φωτογραφίες, αλλά και γνώσης.


Ο κύριος Πατεράκης στην ερώτηση μας ώς πρός το πώς θα είναι η κατασκευή, και πως κατέληξαν στην συγκεκριμένη κατασκευή πρός το παρόν μας απάντησε.

Ένα πέτρινο παγκάκι ελαφριάς κατασκευής με χρώματα που θα παραπέμπουν στην Σητειακή Γή, όπου στην πλάτη του θα υπάρχει μια καρδιά ( το κατ εξοχή σημείο που δηλώνει τον έρωτα ) η ονομασία ΣΗΤΕΙΑ - SITIA και σύμφωνα με τις μέχρι τώρα αποφάσεις, ένα κολάζ με φωτογραφίες τοπίων της επαρχίας, του λιμανιού της πόλης, ή σε δεύτερο στάδιο ( δεδομένο ότι είναι υπο συζήτηση ακόμα ) ένα στάντ με οθόνη όπου θα ανακυκλώνονται φωτογραφίες και πληροφορίες της επαρχίας.

Σε συνάντηση με τον πρόεδρο του λιμενικού ταμείου, τον λιμενάρχη, Αρχιτέκτονες, παραγωγικούς φορείς και συλλόγους τέθηκαν προτάσεις και καταλήξαμε στην συγκεκριμένη ιδέα.
Μάλιστα στην αρχή τέθηκε το αντίγραφο του πρώτου ρομπότ στον κόσμο του ΤΑΛΟΣ.

Οι προτάσεις όπου έχουν τεθεί για την τοποθέτηση του είναι πρός το παρόν το σημείο πληροφοριών που βρίσκεται στο λιμάνι της πόλης ή στην είσοδο του τμήματος όπου διεξάγεται το Μεσογειακό φεστιβάλ Σητείας.
Το σύνθημα που θέλουν να περάσουν οι εμπλεκόμενοι φορείς της συγκεκριμένης πρότασης είναι ( FALL IN LOVE IN SITIA ) 
Να διοχετευτεί σε κάθε γωνιά του κόσμου ότι η γραφική πόλη της Σητείας είναι ένα ιδανικό μέρος για να ερωτευτείς ή να ξανά - ερωτευτείς.

Συνεχίζοντας ο κύριος Πατεράκης να μας εξηγεί το πλάνο ανέφερε ότι η δράση θα συνοδευτεί με φυλλάδια ενημερωτικά για την πόλη και τα μνημεία της Σητείας, με αναμνηστικά δώρα, και με στάντ πληροφοριών για επιλεγμένα μέρη που μπορεί να δεί ο επισκέπτης.


Κλείνοντας την τηλεφωνική μας επικοινωνία ανέφερε ότι θα ακολουθήσουν και άλλες συναντήσεις με παραγωγικούς φορείς και συλλόγους, θέλοντας να ακούσουμε απόψεις και προτάσεις, ενώ το βαθύτερο χρονικό πλάνο της υλοποίησης θα είναι περίπου σε ένα χρόνο.


Να αναφέρουμε ότι στην πόλη της Σητείας υπάρχουν ήδη επιλεγμένα σημεία - παγκάκια που προτρέπουν τον κόσμο ότι εδώ είναι ένα κατάλληλο σημείο για φιλί.
Πρόκειται για διακριτικά πέτρινα παγκάκια με μια απλή μαύρη ταμπέλα όπου αναγράφει στα Αγγλικά THIS IS A GOOD KISS SPOT.
Και το οποίο συγκεκριμένο σημείο έχει πολυφωτογραφηθεί και έχει σπάσει τα σύνορα της επαρχίας φτάνοντας στα πέρατα του κόσμου και στα διεθνή τηλεοπτικά δίκτυα.
Πόλεις του κόσμου πολλαπλασιάζουν ή γεννούν τον δικό τους μύθο και αντλούν απο αυτόν με πολιτιστικές και οικονομικές, απολαβές την αγκαλιά της κοινωνίας, με όποιες διαρροές υπάρχουν, αλλά και την αύξηση και διαφήμιση του καταναλωτικού κοινού που λειτουργεί πρός όφελος του κάθε τόπου.
Άλλο αλλοτρίωση και άλλο αφομοίωση.


Συγκριτικά και καθόλου προτρεπτικά, παραθέτουμε το άγαλμα του Ερωτόκριτου και της Αρετούσας στην πόλη του Ηρακλείου.

 Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά γλυπτά της πόλης του Ηρακλείου. το οποίο βρίσκεται στην πλατεία Κορνάρου.
Ο γλύπτης Γιάννης Παρμακέλης αποδίδει με το δικό του τρόπο την κίνηση του Ερωτόκριτου και του αλόγου του.

Ενα μνημείο το οποίο όταν τοποθετήθηκε στην πόλη του Ηρακλείου προκάλεσε πολλές αντιδράσεις, δεδομένο ότι αποτελείται απο 2 κεφάλια με τον Βιτσέντζο Κορνάρο και 3 κεφάλια του αλόγου.

Η απάντηση και η φιλοσοφία του γλύπτη ήταν ότι με αυτό τον τρόπο αποτυπώνεται η κίνηση της αντίδρασης του Ερωτόκριτου στην εμφάνιση της Αρετούσας.




Να αναφέρουμε ότι πραγματοποιήθηκε συνεδρίαση με την παρουσία του κυρίου Γιάννη Μπρά ο οποίος έχει συνδέσει το όνομά του – μεταξύ των άλλων – με την αναμόρφωση και αναβάθμιση των υποδομών και υπηρεσιών του λιμανιού του Ηρακλείου, το οποίο επί θητείας του απέσπασε πληθώρα διεθνών βραβείων και διακρίσεων, ενώ ασχολήθηκε ιδιαιτέρως με την κρουαζιέρα και τις καινοτόμες πρακτικές ανάπτυξης του προορισμού.



Συνομιλώντας με τον επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης κύριο Νίκο Καραμανωλάκη ακούγοντας και την άλλη πλευρά η οποία καταψήφισε  μαζί με τον κύριο Χριστόφορο Καλαμπόκη την πρόταση, είπε ότι το συγκεκριμένο πρότζεκτ της κατασκευής καρδιάς ενσωματωμένη σε παγκάκι για να προσελκύει ερωτευμένους τον βρίσκει αντίθετο, ενώ τόνισε ότι απαιτείται μακροχρόνιος σχεδιασμός και αρκετές συναντήσεις με φορείς και πολίτες για να καταλήξουμε στην ολοκληρωμένη σχεδίαση της τουριστικής κουλτούρας και ξενάγησης του τόπου μας, παράλληλα καταδίκασε την γρήγορη κίνηση συμπολιτών να αρχίσουν έστω και σε μορφή αστείου να σχεδιάζουν καρδούλες που δίνουν τροφή για αρνητικό σχολιασμό σε πολλούς.


Το ΚΡΗΤΗ ΠΟΛΕΙΣ ΚΑΙ ΧΩΡΙΑ επικοινώνησε και με τον κύριο Γιάννη Μπρά ώς σύμβουλος κρουαζιέρας, όπου συνομιλώντας μαζί του, μας εξήγησε ότι η ανάπτυξη της κρουαζιέρας, σε συνδυασμό με την συνεργασία τοπικών επιχειρηματιών θα ανοίξει την ομπρέλα του τουρισμού στην Σητεία.
Παράλληλες δράσεις, ξεναγήσεις, φυλλάδια ενημερωτικά, στάντ προτεινόμενων διαδρομών, προιόντα με brand name το όνομα Σητεία και άλλα, θα ενταχθούν στο συγκεκριμένο πρότζεκτ, στο μέλλον το οποίο σήμερα βρίσκεται σε πολύ αρχικό στάδιο δεδομένο ότι θα ακολουθήσουν και άλλες συναντήσεις.




Το ΚΡΗΤΗ ΠΟΛΕΙΣ ΚΑΙ ΧΩΡΙΑ αναζήτησε και τον πρόεδρο του λιμενικού ταμείου Σητείας κύριο Θοδωρή Πετρουλάκη, όπου συνομιλώντας μαζί μας τηλεφωνικά μας εξήγησε ότι ο σχεδιασμός προβλέπει πολλά περισσότερα, πέρα της κατασκευής της καρδιάς, η οποία όπως μας είπε θα είναι διακριτική, μικρότερων διαστάσεων των αριθμών που έχουν κυκλοφορήσει στο διαδίκτυο, με υλικά απο πέτρα και σε χρώματα γήινα εναρμονισμένα με το περιβάλλον, ενώ η αρχική σκέψη τοποθέτησης είναι  κοντά στο μικρό ξύλινο θεατράκι της πλατείας.

Μας ανέφερε επίσης ότι θα αναγράφετε η λέξη Σητεία δίπλα στην καρδιά σε ένα ενιαίο κομμάτι με διακριτικούς και εμφανής στίχους του Βιτσέντζου Κορνάρου.
Η συμμετοχή του κυρίου Πετρουλάκη στην έκθεση κρουαζίερας που θα πραγματοποιηθεί σε λίγες ημέρες στο Αμβούργο θα δώσει περισσότερες ιδέες και συνεργασίες για το μακροπρόθεσμο πλάνο που έχει αρχίσει και συζητιέται τις τελευταίες ημέρες.

Ζητήσαμε απο τον κύριο Πετρουλάκη το έως και τώρα προσχέδιο της υπο κατασκευής καρδιάς όπου θα τοποθετηθεί σε επιλεγμένο σημείο της πλατείας στο παραλιακό μέτωπο, όπως και το ακριβές πλάνο των προτάσεων που τέθηκαν για το όραμα που συζητιέται, αλλά μας απάντησε ότι προς το παρόν δεν είναι πρός δημοσιοποιήση.
( Κάτι που πιστεύουμε ότι έπρεπε έστω και με την μορφή δελτίου τύπου να ανακοινωθεί και να μοιραστεί στα μέσα ενημέρωσης )



Έχουν περάσει αρκετές ημέρες απο την στιγμή που στα social media κυκλοφόρησαν παραλλαγές όποιας μορφής του θέματος που συζητιέται στα πηγαδάκια... της πόλης της Σητείας.

Αναφέρθηκα και στην αρχή του άρθρου ότι η ιδέα της ανάπτυξης μόνο σύμφωνους μας βρίσκει, ότι το εμείς πρέπει να νικήσει το εγώ, και ότι η αδικημένη πόλη πρέπει να αποκτήσει τον χαμένο της μύθο και αυτά που τις αξίζουν.
Το ερώτημα μου είναι σκεπτόμενος πολλές φορές το παρελθόν μας ώς Ελληνες, τι τελικά μας αξίζει, και πως το διεκδικούμε.

Σίγουρα αξίζουν περισσότερα στον Σητειακό λαό, αλλά απαραίτητη προϋπόθεση είναι να τα ζητήσει. Μα για να κατακτήσεις κάτι πρέπει να γίνεις ενεργός, να αποκτήσεις γνώση, να νοιάζεσαι και να έχεις επιτέλους άποψη.

Πως θα νικήσει όμως το εγώ... και θα γίνει εμείς, όταν το εμείς που είναι η μάζα, η κοινωνία, οι κάτοικοι αυτού του τόπου δηλαδή, έχουν άγνοια, ή δεν έχουν λόγο.
Λόγο και άποψη για σχολιασμό έχουν όλοι, αλλά για συγκρούσεις και ενεργή τοποθέτηση και διεκδίκηση δυστυχώς οι περισσότεροι λείπουν.

Οι ιδέες απο πετυχημένους συμβούλους όπως είναι ο κύριος Γιάννης Μπράς είναι όμορφες, αλλά επειδή οι ιδέες και οι εφαρμογές τους, θα διοχετευτούν στην κοινωνία οφείλετε να αφουγκραστείτε τον κόσμο και να συζητήσετε μαζί του ενημερώνοντας τον για το όλο πλάνο.

Περιμένουμε και ελπίζουμε να ενημερωθούμε για το πλάνο των προτάσεων που τέθηκαν στο τραπέζι, την μελέτη και το σχεδιασμό, καθώς και τους υπόλοιπους ειδικούς ( επαγγελματίες, αρχιτέκτονες, θεσμικούς παράγοντες, τουριστικούς πράκτορες ) που θα συμμετάσχουν στο πλάνο - όραμα για την ανάπτυξη του τουρισμού κρουαζιέρας στην Σητεία.



Το ΚΡΗΤΗ ΠΟΛΕΙΣ ΚΑΙ ΧΩΡΙΑ επικοινώνησε τηλεφωνικά και με τον κύριο Αντώνη Ανηψητάκη, έναν Ανθρωπο που ονειρεύεται και θεωρεί την πολιτική ώς τέχνη.
Ζητήσαμε την γνώμη του για το πρότζεκτ το οποίο εδώ και μέρες έχει απασχολήσει την τοπική κοινωνία με επίκεντρο την καρδιά ώς σημάδι - poiνt .
Μας ανέφερε την εδώ και λίγο καιρό συνάντηση του με τον δήμαρχο Σητείας όπου και ενημερώθηκε για το θέμα, και εξέφρασε την αντίθεση του, προτείνοντας να εξεταστεί μια ιδέα που θα παραπέμπει και θα γεννιέται απο τον Βιτσέντζο Κορνάρο.

Συνεχίζει χιουμοριστικά και εναλλακτικά να μας λέει ότι εάν τελικά κατασκευαστεί με όποιες αντιδράσεις και αν υπάρχουν απο την τοπική κοινωνία, πιθανόν η καρδιά θα φύγει μόνη της, με προορισμό την καρδιολογική κλινική του Νοσοκομείου Σητείας δεδομένο ότι δεν θα αντέξει.
Ο κύριος Ανηψητάκης ανέφερε ότι το χωριό του δικού μας Σαίξπηρ αξίζει κάτι καλύτερο, και μας μετέφερε τον στίχο του Βιτσέντζου Κορνάρου όπου λέει

Τα μάτια δεν καλοθωρούν στο μάκρεμα του τόπου
Μα πιο καλά και πιο μακριά θωρεί (βλέπει) η καρδιά του ανθρώπου.)





Το ΚΡΗΤΗ ΠΟΛΕΙΣ ΚΑΙ ΧΩΡΙΑ επικοινώνησε τηλεφωνικά και με τον πρώην δήμαρχο Σητείας κύριο Νίκο Πετράκη όπου ζητήσαμε την άποψη του.
Φανερά στενοχωρημένος μας ανέφερε ότι διαφωνεί πλήρως, κάθε παρέμβαση που γίνεται σε δημόσιο χώρο προϋποθέτει καλλιτεχνικούς διαγωνισμούς ιδεών, και ότι οι αποσπασματικές κινήσεις απαγορεύονται.
Στην συγκεκριμένη περίπτωση η καρδιά δεν μπορεί να θεωρηθεί έργο τέχνης, και αδικεί, προσβάλει και αφανίζει , στο ενδεχόμενο της τοποθέτησης της δίπλα στην προτομή του Βιτσέντζου Κορνάρου , ενός μεγάλου καλλιτέχνη του Θωμόπουλου.
Η οποία προτομή έχει υποστεί και άλλη κακοποίηση κατά την μεταφορά της στην πλατεία απο την αυλή της Αγίας Αικατερίνης το έτος 1930, λόγω του διάκοσμου που παραπέμπει σε άγαλμα πολεμάρχου και όχι ποιητή.
Ο κύριος Πετράκης μας ανέφερε ότι τέτοιες παρεμβάσεις εκθέτουν την πόλη και τον πολιτισμό της.
Οι υπεύθυνοι που πήραν την συγκεκριμένη απόφαση ανέφερε ότι είναι καλών προθέσεων αλλά με λάθος προσανατολισμό, συνέχισε ότι ίσως μπορεί να λειτουργήσει και αποθητικά
Το brand name  μας ανέφερε που πρέπει να αποκτήσει μια πόλη είναι πολύ σύνθετη απόφαση, προϋποθέτει υποδομές, υπηρεσίες, σεβασμό στην παράδοση και διαφορετικές συμπεριφορές.
Ο κύριος Πετράκης μας ανέφερε ότι μια τέτοια παρέμβαση δεν έχει κοινωνική νομιμοποίηση διότι δεν έγινε δημόσια διαβούλευση, καθότι θα τοποθετηθεί σε δημόσιο χώρο.




Όπως έχει γράψει και ο Διευθυντής Προγραμματισμού, Οργάνωσης και Πληροφορικής του Δήμου Ηρακλείου κύριος Κωστής Μοχιανάκης Η πολιτιστική κληρονομιά στο σύνολο της διαδραματίζει σημαίνοντα ρόλο στην ελκυστικότητα όχι μόνο των πόλεων αλλά και των περιφερειών. Σε διεθνή κλίμακα χρησιμοποιείται ως μέσο για τη δημιουργία θελκτικής εικόνας τόπων (branding) με απώτερο στόχο τόσο την αναζωογόνηση ενός τόπου όσο και την κατάλληλη προώθηση της εικόνας του στο εξωτερικό περιβάλλον. Η στρατηγική διαμόρφωσης της ταυτότητας ενός τόπου αναδεικνύεται σε ιδιαίτερα κρίσιμο ζήτημα στο παρόν λαμβάνοντας υπόψη τις μαζικές μεταναστεύσεις αλλά και την υπερεθνικότητα.

Οι πόλεις πλέον βασίζονται στη δημιουργία ενός brand για την προσέλκυση πόρων όπως ανθρωπίνων ή και οικονομικών. Ωστόσο, το branding δεν χαρακτηρίζεται από επιδερμική αντιμετώπιση σχετικά με τη διαμόρφωση της εικόνας ενός τόπου καθώς αυτό είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με το στρατηγικό σχεδιασμό. Στην πραγματικότητα, πρόκειται για μία εγγενή αντίληψη η οποία λαμβάνει υπόψη υλικά και άυλα γνωρίσματα, όπως άλλωστε και η ίδια η πολιτιστική κληρονομιά. 
Συνεπώς, το branding οδηγεί στη δημιουργία ενός φάσματος πεποιθήσεων, σκέψης, δραστηριοτήτων.
«Tο brand είναι ένα όνομα, ένας όρος, ένα σχέδιο, ένα σύμβολο ή οποιοδήποτε άλλο χαρακτηριστικό που προσδιορίζει τα αγαθά και τις υπηρεσίες ενός «πωλητή» σε αντιδιαστολή με τα αγαθά και τις υπηρεσίες κάποιου άλλου».



Οι κοινωνίες αλλάζουν , οι γλώσσες πληθαίνουν, η εποχή της παγκοσμιοποίησης, μας έχει καλώς ή κακώς αγκαλιάσει, και πλάι πλάι μας οδηγεί σε καινούργια μονοπάτια που τις περισσότερες φορές μας δυσκολεύουν,
όμως όποιος μένει πίσω χάνεται. Παράλληλα βέβαια δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι κοιτάζοντας το παρελθόν μας, οραματιζόμαστε το μέλλον μας.

Τα νεοεισαχθείσα ήθη και έθιμα που με την απειλή του φόβου και της οικονομικής εξαθλίωσης που ζούμε εδώ και 7 χρόνια στην Ελλάδα, δεν ανταποκρίνονται στα δικά μας ήθη και έθιμα.
Οι αξίες μας όσων ακόμα η φωνή τους, τους επιτρέπει να τις δείξουν κρατούν δυνατά.

Η πόλη του Βιτσέντζου Κορνάρου η πόλη των 10.000 ερωτικών στίχων διατηρεί με ποικίλες πολιτιστικές δράσεις τις παραδόσεις της και φωνάζει συχνά πυκνά στην υπόλοιπη Κρήτη ότι είναι εδώ Ζωντανή.

Μια χούφτα Ανθρωποι στήνουν τα πολιτιστικά δρώμενα αυτού του τόπου για να τον κρατήσουν ζωντανό, με μικρές οικονομικές βοήθειες, με ( πόλεμο ) όχι του Μπαρμπαρόσα αλλά των εχθρών όπως αναφέραμε στην αρχή του άρθρου που βρίσκονται εντός των τειχών.
Αποκριάτικες και Χριστουγεννιάτικες εκδηλώσεις, Μεσογειακό φεστιβάλ, τα Κορνάρεια, συνέδρια, ομιλίες και ημερίδες διοργανώνονται με πολύ κόπο, με εθελοντές και με ελάχιστη οικονομική στήριξη που πάντα μέρος των εσόδων των εκδηλώσεων πάει στο πολύ ταλαιπωρημένο Νοσοκομείο Σητείας.

Παντρέψτε το χθές με το σήμερα και στηρίξτε το αδιάκοπο ταξίδι της προβολής και της διαφήμισης της κουλτούρας του κάθε τόπου φέρνοντας το στο σήμερα με κομψότητα και υπόσταση.



Ο ΜΥΘΟΣ
Ο μύθος πολλές φορές κρύβει αλήθειες, οι αλήθειες πάντα έχουν ένα μύθο για να γίνουν πιο αληθινές.
Ο μύθος σύμφωνα με την ανθρωπολογική ερμηνεία του όρου είναι ιερή ή θρησκευτική αφήγηση της οποίας το περιεχόμενο σχετίζεται με την προέλευση ή τη δημιουργία φυσικών, υπερφυσικών ή πολιτιστικών φαινομένων. Η ανθρωπολογική έννοια για τον μύθο διαφέρει από εκείνην που υπονοεί στο περιεχόμενο του μύθου κάποιο ψεύδος. Οι μύθοι διερευνούνται επίσης ως αποσπασματικές πηγές προφορικής ιστορικής αφήγησης ως ενδείξεις κοινωνικών αξιών που διαμορφώνουν τον κοινωνικό χάρτη μιας ομάδας ανθρώπων και (από τον Κλοντ Λεβί-Στρος) για τις καθολικές (συμπαντικές) δομές τους.
Στις μέρες μας κυκλοφορούν αμέτρητοι μύθοι, οι οποίοι και λειτουργούν ως μορφές «συμβολικής βίας» (Pierre Bourdieu), με σκοπό την παραπλάνηση  και χειραγώγηση των ανθρώπων και στόχο την διαστρέβλωση της αλήθειας και την απόκρυψη της πραγματικότητας στην υπηρεσία ιδίων συμφερόντων
«Μύθος και πραγματικότητα» είναι ο συνήθης τίτλος μελετών, άρθρων και ομιλιών υποδηλώνοντας πως οι οικονομικές, κοινωνικές, πολιτικές, πολιτιστικές κλπ. καταστάσεις που βιώνουμε δεν ανταποκρίνονται στην αλήθεια και ως εκ τούτου εγκυμονούν κινδύνους για τους ανθρώπους.

ΑΝΤΩΝΗΣ ΓΕΝΝΑΡΑΚΗΣ

............. .............
"/>
Το νέο τραγούδι δεν φοβάμαι - Το ντύσμο των Ηρακλειωτών - Τα βότανα της μάνας Κρήτης
Αφρικανικές Κρητικές οάσεις - Οι καβάτζες πάρκινγκ της πόλης- Η ΕΔΕΑΚ Σητείας

ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΑΡΘΡΩΝ