Τρίτη, 14 Φεβρουαρίου 2017

ΤΟ ΜΕΓΑΛΟΝΝΗΣΟΣ ΚΡΗΤΗ


Η ναυπήγηση του ξεκίνησε στις 22-9-1949, όταν καθελκύστηκε στα ναυπηγεία του Lorient. Παραδόθηκε στη Cie Generale Transatlantique 2,5 χρόνια αργότερα, με το όνομα: VILLE DE TUNIS για να μπει το Μάρτιο του 1952 στη γραμμή Μασσαλία -Τύνιδα και ταξίδεψε στην ίδια γραμμή μέχρι το 1967. Είχε  2 μηχανές Parsons 7.250 HP.  Ήταν 9226 τόννων, με μήκος 142 μέτρων, είχε δύο έλικες και έπιανε ταχύτητα 21 κόμβους. Μπορούσε να μεταφέρει 1300 επιβάτες.




Το 1967 το καράβι αγοράστηκε από τον Δημήτριο και την Ελένη Κυριάκου και ονομάστηκε ΜΕΓΑΛΟΝΗΣΟΣ ΚΡΗΤΗ. Σκοπός ήταν να προσφέρει μια εναλλακτική λύση στη σύνδεση Πειραιά-Κρήτης, μετά το ναυάγιο του ΗΡΑΚΛΕΙΟΝ και τη πτώση των Τυπάλδων.
Το ΜΕΓΑΛΟΝΗΣΟΣ ΚΡΗΤΗ δεν κατάφερε να στεριώσει στη γραμμή.
Το 1969, 2 χρόνια μόλις μετά την πρώτη του άφιξη, θα αλλάξει το όνομα του σε CITY OF ATHENS. Μετά από κάποια χρόνια παροπλισμού, το πλοίο πουλήθηκε, σε Λιβεριανή εταιρεία, για σκραπ και το 1980 καθώς το ρυμουλκούσαν προς τη Βαρκελώνη, έβαλε νερά και βυθίστηκε. 

Ο φωτογράφος Γιώργος Μαζωνάκης απο το Πισκοκέφαλο του δήμου Σητείας

.............

Το Περογιάννειο σινεμά του 60 - Η Κρήνη Μοροζίνι τη νύχτα - Οταν κάναμε βεγγέρες

............. ............. .............

Σας παρουσιάζουμε 70 μαγικές παραλίες της Κρήτης - Η λιμνοθάλασσα του Μπάλου

............. .............
............. .............
"/>

Ταξίδι μνήμης στο Ηράκλειο - Η Αερ.εταιρία Cretan airlines - Ο χορός στην Κρήτη

............. ............. .............

ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΑΡΘΡΩΝ