Δευτέρα, 6 Ιουνίου 2016

ΣΗΜΕΡΑ ΔΕΥΤΕΡΑ 6 ΙΟΥΝΙΟΥ ΤΑ ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΤΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΑΠΟΤΥΠΩΜΑΤΩΝ ΣΤΟ ΝΕΩΡΙΟ ΜΟΡΟ ΣΤΑ ΧΑΝΙΑ

Η πέμπτη ομάδα εικαστικών που θα παρουσιάσουν έργα τους, στη σειρά εκθέσεων και δράσεων με τίτλο “Εικαστικά” Αποτυπώματα”, στον Ιστιοπλοϊκό Ομιλο Χανίων (Νεώριο Μόρο), αποτελείται από τις Εηγια Ελληνα, Παγώνα Ξενάκη και Σύλβια Πετσούρα.


Tα εγκαίνια της ομαδικής αυτής έκθεσης  θα πραγματοποιηθούν σήμερα  Δευτέρα 6 Ιουνίου στις 8μ.μ, ενώ θα διαρκέσει έως τις 15 Ιουνίου.
Για την έκθεση και τα έργα που θα παρουσιάσουν, οι εικαστικοί μίλησαν στις “διαδρομές”.
Η Σύλβια Πετσούρα στα έργα που παρουσιάζει καταγράφει σε δύο ενότητες τις εντυπώσεις της εμπνεόμενη πάντα από τον άνθρωπο.
Στις “Προσωπογραφίες” μελετά τη μοναδικότητα της κάθε οντότητας, συνθέτοντας σκέψεις, βλέμματα, βιώματα σε εικόνες, ενώ στο τρίπτυχο “Σύμπλεγμα αναμνήσεων” μελετά το ανθρώπινο σώμα ως δοχείο συναισθημάτων.


Οπως τόνισε η κα Πετσούρα «ανέκαθεν αγαπημένο μου θέμα είναι ο άνθρωπος. Μου αρέσει να αποτυπώνω το βλέμμα, την έκφραση του προσώπου, την κίνησή του μέσα στον χώρο, μόνο του είτε μαζί με άλλους. Τα σώματα δε, αποτελούν για μένα ένα σύμπλεγμα αναμνήσεων και καταστάσεων του παρελθόντος τα οποία έχουν την έννοια της ανάμνησης στο δικό μου μυαλό.
Η ανάμνηση δεν είναι κάτι το συγκεριμένο όπως π.χ., όταν βλέπουμε μια φωτογραφία, είναι ένα κολάζ καταστάσεων και τη στιγμή που θα θυμηθούμε κάτι ουσιαστικά μας έρχεται στο μυαλό το πώς αισθανθήκαμε τότε, και όχι ως ξεκάθαρη εικόνα».
Αναφορικά με τα έργα που παρουσιάζει στη έκθεση, η κα Πετσούρα σημείωσε ότι «οι προσωπογραφίες περιλαμβάνουν τέσσερα έργα ενώ το τρίπτυχο οποίο αποτελεί την ενότητα που εργάζομαι το τελευταίο διάστημα και το οποίο έχει να κάνει με τη μνήμη, τον χρόνο και τον έρωτα. Τα υλικά που χρησιμοποιώ είναι, λάδι σε καμβά, κάρβουνο και ακρυλικά χρώματα».


Η δεύτερη εικαστικός της παρέας Παγώνα Ξενάκη παρουσιάζει μικρών διαστάσεων έργα με θέμα προσωπο- γραφίες ανθρώπων και συνθέσεις, πορτραίτα και σώματα σε έναν ιδεατό χώρο, αναγνωρίσιμα με έμμεσο τρόπο και μέρος ενός τοπίου γαλήνιου και αινιγματικού, σαν τις παλιές ζωγραφιές με τα Αρκαδικά τοπία. Χρησιμοποιώντας σχεδόν το ίδιο πάντα θέμα ως υποδομή, “πατά” πάνω σ’ αυτήν τη θεματολογία για να πειραματιστεί. Οπως επεσήμανε στη συνάντησή μας «προτιμώ να δημιουργώ έργα σε μικρές διαστάσεις, γιατί δίνουν την αίσθηση της “μαζεμένης” και “ευκολοδιάβαστης” εικόνας, τόσο για μένα όσο και για τον θεατή πιστεύω. Τα μικρά έργα μου θυμίζουν βιβλίο που θα ήθελα κάποιος να το ξεφυλλίσει.
Τα έγα μου είναι απλά και κατανοητά, δεν συνηθίζω να τα αναλύω, γιατί θέλω να αφήσω το βλέμμα του θεατή να “πάρει” ό,τι νιώθει βλέποντας κάποιο έργο μου. Αν αισθανθεί όμορφα, τότε θεωρώ ότι έχω πετύχει και αυτό είναι που με ικανοποιεί περισσότερο από οτιδήποτε άλλο».
Τα έργα δεν έχουν κάποιο συγκεκριμένο τίτλο, ενώ τα υλικά που χρησημοποιεί, όπως σημείωσε η κα Ξενάκη είναι «ξυλομπογιές συνήθως, κάτι που ενδείκνυται σε έργα ζωγραφικής μικρών διαστάσεων, Είναι ένα υλικό αρκετά δύσκολο στο χειρισμό και την επεξαργασία του πάνω στο πίνακα, αλλά δίνει εντυπωσιακά αποτελέσματα».
Η τρίτη εικαστικός της έκθεσης Εηγια Ελληνα τόνισε ότι «στα έργα που εκθέτω έχω δώσει το τίτλο “Μη μελέτες της ζωής”. Είναι μορφές που συντηρούν ζωικές λειτουργικότητες, με αυτόνομη υπόσταση. Είναι δηλαδή στοιχεία ενός είδους ζωγραφικών μελετών, εικονολογικών μορφών ζωής, ή ισοδύναμα ενός είδους μη μελετών της ζωής της ίδιας».
Τα υλικά που χρησιμοποιεί στα έργα της η κα Ελληνα, είναι ξυλομπογιά, ακουαρέλα, ακρυλικά και μικτές τεχνικές.





ΣΗΜΕΡΑ ΔΕΥΤΕΡΑ 6 ΙΟΥΝΙΟΥ ΤΑ ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΤΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΑΠΟΤΥΠΩΜΑΤΩΝ ΣΤΟ ΝΕΩΡΙΟ ΜΟΡΟ ΣΤΑ ΧΑΝΙΑ
ΠΡΟΣΩΠΑ
Το ρακοκάζανο του Λεωνίδα στο Αλάγνι του δήμου Αρχανών Αστρουσίων
Ακροστιχίδα του Οκτώβρη - του Κωστή Λαγουδιανάκη
Ο λυγμός του Έρωτα - του Κωστή Μουδάτσου
ΘΕΜΑΤΑ ΥΓΕΙΑΣ και ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ
Νέα δεδομένα στην αφαίρεση του καταρράκτη - του Βασιλείου Κοζομπόλη
Οι μεταβολές στη λειτουργία του θυρεοειδούς - του Δημητρίου Γιάλβαλη
Καρκίνος του πρωκτού - τα πρώτα συμπτώματα

ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΑΡΘΡΩΝ